Eveniment

Piata uleiurilor s-a dublat anul trecut

08.02.2008, 19:09 19

Valoarea vanzarilor de ulei s-a situat anul trecut la 516,2 milioane de lei (155 mil. euro), in crestere cu 96,6% fata de anul precedent, uleiul de floarea-soarelui mentinandu-se pe primul loc in preferintele consumatorilor romani, potrivit unui studiu AC Nielsen, citat de Mediafax.
In 2006, vanzarile de ulei au atins un total de 262,6 milioane de lei (74,4 mil. euro). In acelasi timp, din punct de vedere al volumului, piata a inregistrat o crestere de 82,1%, de la vanzari de 74,3 milioane litri ulei in 2006 la 135,4 milioane de litri anul trecut, conform datelor companiei Nielsen. Cresterea valorica a pietei uleiurilor vegetale este confirmata si de principalii jucatori care declara ca pretul mediu al unui litru de ulei s-a majorat anul trecut la 5 lei, de la doar 2,5-3 lei, cat era in urma cu doi ani. Potrivit acestora, pe fondul scumpirilor care au avut loc anul trecut in piata locala, consumul anual de uleiuri vegetale de 12 litri pe cap de locuitor este insa in scadere usoara fata de anii precedenti, cu 5-10%.
Potrivit Nielsen, primii cinci jucatori ai pietei de uleiuri vegetale, Unirea Iasi (Bunge), Agricover Buzau, Cargill Oils, Argus Romania si marcile private din marile lanturi de magazine au detinut anul trecut cumulat 73,1% din volum si 69,1% din valoarea pietei. Cele mai vandute branduri au fost Bunica (Cargill), Ulvex, Unisol, Raza Soarelui si Floriol (Bunge).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO