Eveniment

Primele parkinguri subterane din Capitala vor fi gata in doi ani

Primele parkinguri subterane din Capitala vor fi gata in doi ani

Click pentru imaginea intreaga

25.01.2008, 18:11 12

Primele parcari subterane sau supraterane facute de Primaria Municipiului Bucuresti (PMB) vor putea fi folosite cel mai devreme in doi ani, anul acesta urmand sa inceapa lucrarile la parkingurile de la Gara de Nord (1.760 de locuri) si din Piata Universitatii (maximum 1.000 de locuri).
"Daca totul merge bine, ne asteptam ca anul acesta sa inceapa lucrarile la cele doua parcaje, urmand sa demaram in cel mai scurt timp procesul de realizare a altor 15 proiecte de acest tip pentru care avem deja studii de fezabilitate", a declarat ieri Gheorghe Udriste, directorul directiei generale de infrastructura si de servicii publice din cadrul PMB, cu ocazia lansarii "Strategiei de parcare a Capitalei".
Investitia totala estimata pentru realizarea lor este de 311 mil. lei, respectiv circa 84 mil. euro (la cursul BNR de ieri), fara a include proiectele de la Gara de Nord si din Piata Universitatii.
Cele 15 proiecte vor fi dezvoltate prin parteneriate public-private, castigatorii urmand sa asigure si dezvoltarea si administrarea obiectivelor. Udriste a precizat ca se ia in considerare posibilitatea constituirii unor "pachete", care sa cuprinda mai multe parcaje, pe principiul de delimitare al axei nord-sud.
Udriste a estimat ca in momentul de fata traficul zilnic din Capitala cu masina personala este de 900.000 de calatorii, la care se adauga 90.000 de calatorii cu taxiul, 100.000 de calatorii cu vehicule mari de transport comercial (camioane) si 2,5 milioane de calatorii cu mijloacele de transport in comun.
Conform strategiei PMB, care are la baza un studiu efectuat de compania spaniola de consultanta Inocsa, Bucurestiul are nevoie pana in 2013 de minimum 30.000 de noi locuri de parcare, in urmatorii 10 ani cererea urmand sa creasca la 90.000 de locuri de parcare. Ritmul mediu de constructie necesar estimat de autorii studiului este de 9.000 de locuri pe an.
Conform studiului, daca PMB reuseste sa mentina acest ritm, necesarul de locuri de parcare va fi acoperit abia in 2017, la un nivel de 90.000 de locuri in total.
PMB are pregatite studii de fezabilitate pentru cele 17 proiecte de parcari subterane, care totalizeaza circa 11.500 de locuri, costurile estimate pentru executia acestora fiind situate intre 100 si 150 mil. euro. Proiectele vizeaza numai zonele centrale, cum ar fi Piata Amzei sau Piata Hurmuzachi, cea mai mare parcare, de 2.190 de locuri, urmand sa fie amplasata in Piata Alba Iulia.
Desi Udriste a evitat sa precizeze tariful estimativ perceput pentru noile spatii de parcare, el a declarat ca, in cadrul licitatiilor, tariful cel mai mic va avea o pondere importanta in punctajul final.
"Nu pot sa va spun exact un pret. El va fi stabilit la licitatii. Pot sa va spun insa ca el nu va fi la nivelul celor practicate in marile capitale europene", a explicat oficialul PMB.
El a precizat ca pentru calcularea tarifului se vor lua in calcul mai multe date, cum ar fi nivelul de trai si al salarizarii din Capitala, gradul de ocupare estimat pentru noile parcaje, precum si dinamica traficului in respectivele zone. Rezidentii din imediata vecinatate a noilor locuri de parcare vor beneficia de un tratament preferential, dupa cum a declarat Udriste. Studiul Inocsa releva insa faptul ca 80% dintre bucurestenii intervievati nu sunt pregatiti sa plateasca o taxa pentru parcarea in locuri special amenajate.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO