Eveniment

Producatorii auto: Fara gaze nu se poate lucra in industrie

08.01.2009, 19:46 18

Ford Romania, Automobile Dacia, si principalii producatori de componente auto instalati pe plan local, care au realizat cumulat afaceri de 10,7 miliarde de euro in 2008, nu sunt inca ingrijorati de oprirea importului de gaz natural, estimand ca situatia va fi remediata, dar pe termen lung pot aparea probleme daca importurile nu vor reveni.

"Uzina Dacia de la Mioveni nu mai este o mare consumatoare de gaze in prezent, asa cum eram in anii '90. Activitatea de productie nu ar trebui sa fie influentata de stoparea importurilor de gaze din Rusia, decat daca vor fi reduceri drastice ale nivelului din Romania", a declarat Constantin Stroe, vicepresedintele Automobile Dacia, care a subliniat ca fara gaze nu se poate vorbi de o activitate in industria auto.
Productia uzinei Dacia la inceputul acestui an va fi de 1.085 de autovehicule pe zi, fata de 1.360 de masini pe zi in anul 2008.
Datorita restrictiilor consumului de gaze din Ungaria, uzina Suzuki, care are o capacitate de productie de peste 280.000 de autovehicule anual, si-a oprit marti, 6 ianuarie, productia, aceasta urmand a fi reluata la inceputul saptamanii viitoare.
Oficiali din cadrul Ford Romania au declarat ca uzina nu este un mare consumator de gaze naturale, situatia actuala neafectand productia de cutii de viteze si motoare pentru General Motors, de circa 250-300.000 de unitati anual.
"Productia uzinei a inceput cum era programata, la inceputul acestei saptamani. Doar in cazul opririi complete a livrarilor de gaze activitatea ar fi stopata", a subliniat oficialul Ford Romania.
Productia de automobile va fi demarata la Craiova in vara acestui an, primul model asamblat fiind utilitara Ford Transit Connect.
Producatorii de componente, in functie de segmentul in care activeaza, sunt insa mult mai afectati de o posibila oprire a alimentarii cu gaz natural. Producatorul de rulmenti Ina Schaeffler, care detine o fabrica in judetul Brasov, a anuntat ca in cazul opririi alimentarii cu gaz natural sub cota de avarie, ar putea inregistra pierderi de milioane de euro.
"Vorbim de cuptoare de tratare termica care nu pot fi oprite pentru ca apoi nu mai pot fi folosite. Pentru acestea, care functioneaza numai cu gaz, nu le putem trece la alimentare electrica si nu putem avea un plan de rezerva. Cred ca la un moment dat importul va fi reluat. Nu pot sa imi imaginez ca vom ramane total fara gaz", a declarat Alexandru Blemovici, directorul general al Ina Schaeffler.
Compania este unul din principalii producatori de rulmenti de pe plan local, producand rulmenti pentru automobile, pentru sectorul energetic eolian si rulmenti folositi in industrie. Pentru anul trecut Ina Schaeffler estima afaceri de aproape 280 de milioane de euro, cu 50% mai mult decat in anul 2007.
Producatorul german de anvelope Continental, care detine mai multe fabrici pe plan local, a anuntat ca oprirea livrarii gazelor pe termen lung ar putea afecta activitatile unora din subsidiarele din Europa de Est.
"In prezent verificam posibilele efecte ale acestei situatii. In unele unitati ar putea fi afectata productia, insa deocamdata nu ni s-au comunicat situatii exceptionale in Europa de Est si nu putem preciza daca si in ce masura vor fi afectate livrarile catre clientii nostri", a declarat Ildiko Kovacs, directorul de comunicare al Continental Romania. Potrivit ultimelor date, cifra de afaceri a companiei pe plan local s-a ridicat la aproape 490 de milioane de euro in 2007.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO