Eveniment

Producatorii de alimente se pregatesc pentru un inceput de an dificil

Producatorii de alimente se pregatesc pentru un inceput de an dificil

Consumul local de mezeluri s-a diminuat cu intre 10% si 20% la nivel de piata in ultimele trei luni

07.12.2009, 23:10 34

Producatorii din sectorul panificatiei, lactatelor simezelurilor nu estimeaza pentru primul trimestru al anului viitor orevenire a consumului, majoritatea estimand ca in prima parte aanului viitor se vor mentine tendintele din 2009.

"Eu cred ca schimbari majore nu vor fi. Probabil va creste unpic consumul de paste fainoase", a declarat Constantin Boromiz,presedintele si unul dintre cei cinci actionari ai grupuluiBoromir, cel mai mare producator local de produse de panificatie, opiata estimata la aproximativ doua miliarde de euro.

El a completat ca tendinta de scadere a consumului de paine dinultimii ani, la circa 110 kilograme per capita in prezent, a fostinregistrata pe fondul diversificarii segmentului de specialitatide panificatie, in special pe partea de patiserie. "Probabilvanzarile sunt influentate un pic acum si de recesiune, deoareceoamenii fac mai putina risipa", a mai spus omul de afaceri carecoordoneaza un grup cu afaceri de 148 mil. euro in 2008.

Scaderi de doua cifre pe mezeluri

Radu Timis, presedintele si actionarul producatorului demezeluri CrisTim, sustine, de asemenea, ca tendinta de scadere cupeste 10% a consumului inregistrata in ultimele trei luni aleacestui an va continua si in 2010.

"Eu cred ca in primul trimestru al anului viitor va avea loc ocontractare de 10% a pietei de mezeluri, exceptand scaderea de 20%a vanzarilor din aceasta perioada, ca urmare a sezonalitatiilocale", a declarat fondatorul producatorului de mezeluri dinCapitala care a rulat anul trecut afaceri de peste 90 mil.euro.

Consumul local de mezeluri s-a diminuat cu intre 10% si 20% lanivel de piata in ultimele trei luni ale acestui an, sustine Timis,citand datele primite de la lanturile de supermarketuri si evolutiavanzarilor din lantul propriu de magazine. Aceasta diminuare aconsumului a determinat o contractare a pietei mezelurilor anulacesta la aproximativ 700 de milioane de euro, cu 100 de milioanede euro mai putin decat in 2008.

"Lipsa puterii de cumparare nu este specifica doar Romaniei, darla noi scaderea vanzarilor este determinata si de instabilitateapolitica", a completat omul de afaceri.

Situatie mai fericita pe piata lactatelor

Piata lactatelor se numara astfel in acest moment printreputinele segmente ale industriei alimentare care ar puteainregistra o crestere a consumului in prima parte a anului viitor,cu conditia ca producatorii sa mentina promotiile derulate anulacesta si sa inregistreze un avans al vanzarilor de lactate si incursul sarbatorilor de iarna.

"In primele zece luni, consumul de lactate a inregistrat ocrestere de circa 10-12% a vanzarilor comparativ cu aceeasiperioada a anului trecut, ca urmare a promotiilor derulate anulacesta", a spus Valentin Blanaru, directorul general al AsociatieiPatronale Romane din Industria Laptelui (APRIL). El a explicat insaca promotiile realizate in 2009 de producatori au determinat oreducere a pretului pe produs in lactate de peste 10%, motiv pentrucare valoarea pietei de lactate a ramas anul acesta la nivelul din2008, de 1,1 miliarde de euro.

"Nu ne putem pronunta inca asupra modului in care va evoluaconsumul in primul trimestru al anului viitor. In ceea ce privestevolumul putem face estimari abia la finalul lunii ianuarie, candvom avea rezultatele pe luna decembrie, deoarece punctul dereferinta vor fi vanzarile de Craciun", a adaugat Blanaru.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO