Eveniment

PwC: Parcul auto din România a crescut cu 7,4% în 2018, la peste 8,2 milioane vehicule, dar nu ţine pasul cu infrastructura rutieră

Daniel Anghel, partener şi liderul serviciilor fiscale :Sunt necesare soluţii noi de transport, o variantă fiind modelele de proprietate alternative, precum abonamentul, închirierea, car sharing, ride-hailing, ridesharing şi micro-mobility.

Daniel Anghel, partener şi liderul serviciilor fiscale :Sunt necesare soluţii noi de transport, o variantă fiind modelele de proprietate alternative, precum abonamentul, închirierea, car sharing, ride-hailing, ridesharing şi micro-mobility.

Autor: Miruna Diaconu

27.01.2020, 11:45 230

Piaţa automobilelor din România a crescut cu 7,4%, în 2018, la peste 8,2 milioane vehicule, dar infra­structura rutieră nu poate ţine pasul cu această creştere, într-un studiul „Digital Auto Report“ al companiei de consultanţă şi audit Price­water­houseCoopers (PwC).

„Bucureştiul, cu circa 1,4 milioane de autoturisme înmatriculate oficial, la care se adaugă cele în tranzit, este de mulţi ani în topul celor mai con­gestionate oraşe din Europa, iar ni­velul parti­culelor în suspensie din aer este du­blu faţă de cel maxim recomandat de Orga­nizaţia Mondială a Sănătăţii. În acest context, sunt necesare soluţii noi de transport, o variantă fiind modelele de proprietate alternative, precum abonamentul, închirierea, car sharing, ride-hailing, ridesharing şi micro-mobility“, a declarat Daniel Anghel, partener şi liderul serviciilor fiscale şi juridice al PwC România.

Parcul auto al Europei va creşte cu circa 1,4% până în 2025, la 273 milioane de euro, de la 269 milioane de automobile în 2020. După această creştere, piaţa automobilelor va înregistra o scădere de 5,4% până în anul 2030, ca o urmare a dezvoltării platformelor de ridesharing.

În studiul PwC, Germania apare ca având o pondere mai scăzută a persoanelor care deţin o maşină. Ponderea proprietarilor de maşini germani a scăzut de la 43%, în 2010, la 36%, în 2018. În schimb platformele de mobilitate şi firmele de închirieri  au crescut de la 57% la 64%.

Un procent de 74% dintre consumatorii europeni vor opta pentru cel mai convenabil mod de a călători, iar 28% dintre proprietarii europeni de maşini sunt de părere că pot câştiga bani din platformele de ridesharing.

„În Europa, esti­mările arată că seg­mentul modelelor alter­native de pro­prietate va creşte de la o valoare de 33 mi­liarde de dolari în 2018, la 191 miliarde dolari în 2025 şi 393 miliarde de dolari în 2030. La nivel global, modelele alter­native de mobilitate vor ajunge să repre­zinte între 17 şi 28% din transportul cu vehicule la nivel global până în 2030“, mai notează autorii studiului.

Raportul mai arată că viitorul industriei auto va fi caracterizat de conectivitate, adică numărul autove­hiculelor conectate la internet 4G şi 5G va creşte. Motoarele electrice şi funcţiile automate vor creşte cu 20-40% costul producătorilor auto cu materiile prime până în anul 2030.

Astfel, modelele de afaceri ale producătorilor auto şi a furnizorilor lor vor înregistra o schimbare, ceea ce înseamnă că vor depune eforturi semnificative pentru reducerea costurilor tehnologice în următorii 10 ani.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO