Eveniment

Reducerea taxei de inmatriculare va fi definitivata saptamana viitoare in Parlament

27.04.2007, 18:31 17

Dupa ce miercuri Guvernul a adoptat propunerile de reducere a taxei pentru prima inmatriculare, ramane ca Parlamentul sa decida saptamana viitoare daca propunerea Executivului respecta obiectiile Comisiei Europene.
"Grila definitiva privind noua forma a taxei de inmatriculare va fi definitivata marti, cand va fi transmisa si la Parlament ca amendament", a declarat Varujan Vosganian, ministrul economiei si finantelor.
Ca masura noua privind taxa auto, Vosganian a precizat ca importatorul unei masini, care face prima inmatriculare in Romania, foloseste masina si o revinde in afara tarii va primi inapoi o parte din taxa de prima inmatriculare platita. "Ministerul Economiei si Finantelor va fi cel care va da banii inapoi, cu conditia ca acela care a facut prima inmatriculare a masinii importate sa fie si cel care o revinde in strainatate", a precizat ministrul.
Noua taxa va reduce semnificativ obligatia de plata pentru unele masini vechi, ministrul dand exemplul unei masini cu standard de poluare Euro3, veche de cinci ani, pentru care taxa se va injumatati fata de valoarea anterioara. Ministrul a precizat ca noua forma a taxei va fi prezentata Parlamentului saptamana viitoare, alaturi de grilele de calcul al acesteia. Intrebat daca a discutat si cu Comisia Europeana noua forma a taxei, Vosganian a declarat ca a avut numai discutii informale cu expertii europeni, dar ca spera ca noua forma a taxei va fi pe placul celor din CE.
"Consideram ca este o masura echilibrata si respecta propunerile CE pentru ca in primul rand taxa scade pe masura ce varsta autovehiculului creste, aceasta fiind principala nemultumire a comisiei. Comerciantii de masini second hand trebuie sa fie impacati, iar noi producatorii suntem de acord, pentru ca nu putem cere sa fim protejati de efectele taxei", a declarat Constantin Stroe, vicepresedintele Automobile Dacia.
Stroe a adaugat ca reducerea taxei ar putea avea efecte asupra vanzarilor Dacia, dar acestea nu vor fi prea mari, previziunile de vanzari pe piata locala ramanand in parametrii anuntati. "Contam pe o piata stabila, aproximativ 30% din piata autovehiculelor noi. Acum consumatorii din 2007 nu mai sunt ca si cei din 1990 care dadeau navala sa cumpere masini ieftine din Europa. Garantat consumatorul se gandeste si la costurile de exploatare", a spus Stroe.
Importatorii de masini second hand nu impartasesc insa perspectiva guvernantilor si a producatorilor locali, motivand ca ajustarea taxei nu face ca taxa sa fie conforma cu legislatia europeana, iar aceasta limiteaza optiunile consumatorilor pe o piata libera.
"Taxa si modificarile ei au adus o stare de expectativa, de nesiguranta in piata. In plus este probabil ca in viitor sa se gaseasca masini identice la preturi diferite din cauza nivelurilor de taxare diferite", a declarat Liviu Dobrin, directorul Autovit.
El a mentionat si ca este probabil ca vanzarile masinilor noi sa scada in principal la importatori, care va trebui sa modifice serios adaosurile comerciale.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO