Eveniment

Romanii cumpara haine si incaltaminte de 300 mil. euro

23.08.2006, 20:49 28

Vanzrile de imbracaminte si incaltaminte din Romania au inregistrat in 2005 cel mai ridicat nivel din ultimii cinci ani, inregistrand un avans de aproximativ 10% fata de 2004, pana la 1,1 miliarde de lei (305,5 mil. euro), potrivit unui studiu realizat de Euromonitor.
Totusi, romanii nu reusesc inca sa cumpere pe cat ar dori, pentru mare parte din populatie pretul acestor produse fiind prohibitiv.
"Consumatorii romani au inceput sa fie tot mai interesati de hainele si incaltamintea de marca, dar sunt nevoiti sa se limiteze inca in cea mai mare parte la produsele 'fara nume', ca urmare a preturilor ridicate ale celor de brand", se arata in studiu.
Urmarea acestei situatii este ca majoritatea romanilor prefera sa cheltuiasca sume cat mai mici pe aceste produse, incercand sa cumpere haine si incaltaminte de vara si de iarna care sa poata fi purtate pe tot parcursul anului.
"Aceasta tendinta reprezinta pe de-o parte semnul unei saracii acute, dar pe de alta parte, ea acopera doar partial realitatea romaneasca, adevarul fiind ca nivelul veniturilor variaza puternic de la un segment de populatie la altul", se mentioneaza in studiu.
Potrivit unor date prezentate de Euromonitor, consumatorul mediu din Romania detine cinci perechi de pantofi. In schimb, mai mult de 20% dintre acestia nu au incaltaminte specifica pentru iarna, iar peste 30% au doar o pereche de ghete, cizme sau alte variante similare pentru sezonul rece. Totodata, aproximativ 30% nu au deloc sandale.
In ceea ce priveste incaltamintea obisnuita, care include pantofii de sport, situatia este destul de polarizata la nivelul societatii romanesti. In timp ce 21% dintre consumatori au doar o pereche, acelasi procent are patru sau mai multe perechi in garderoba proprie.
Cresterea nivelului de trai, mai ales in anumite orase, a impulsionat dezvoltarea retelelor de magazine care vand produse ale unor marci internationale, iar ritmul de extindere a acestor lanturi se va accentua in perioada urmatoare.
O alta tendinta remarcata de analistii de la Euromonitor se refera la preferinta pentru produse de calitate superioara, mai ales in cazul articolelor sportive, tinerii din orase optand tot mai des pentru incaltaminte de marca.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO