Vânzările lanţurilor comerciale moderne, care au ajuns la o pondere de 50% din piaţa de retail, s-au stabilizat în acest an după trei ani de criză, dar pentru a reveni pe plus este nevoie ca populaţia să-şi recapete încrederea în economie, iar dobânzile bancare şi TVA să scadă, consideră managerii, consultanţii şi bancherii prezenţi ieri la conferinţa "Retailul şi consumul după trei ani de criză: strategii de succes", organizată de Ziarul Financiar şi fondul de investiţii Advent Internaţional.
"TVA a crescut pentru a construi stadioane?", se întreabă retoric Dan Åžucu, preÅŸedintele MobÂÂexpert. "TVA este diferenÅ£iată în toată Europa pentru produse de bază. La noi este «flat» 24%", spune ÅŸi Alexandru Vlad, directorul executiv al Selgros, în timp ce Nicolae ChideÅŸciuc, economistul-ÅŸef al ING, consideră că "reducerea dobânzii poate ajuta în primul rând pe cei care au deja credite în lei ÅŸi mai puÅ£in pe cei care vor să se împrumute".
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels