Eveniment

Sviggum, Ford: Piata auto va fi matura in 15-20 de ani

02.10.2008, 20:13 19

Piata auto locala nu poate fi considerata inca una matura, considera Ingvar Sviggum, vicepresedintele Ford Europa, responsabil de marketing si vanzari.

"Piata romaneasca va ajunge la acelasi nivel de maturitate cu piete precum Franta, Spania sau Germania in 15-20 de ani. In ceea ce priveste Ford in Romania, estimam ca vom ajunge la aproape 28.000 de unitati in acest an, daca luam in calcul ritmul de crestere inregistrat in ultima perioada. Tiriac (Romcar, importatorul Ford face parte din Tiriac Holdings - n.red.) a facut o treaba foarte buna pentru Ford in Romania", a spus Sviggum.
Vanzarile de autoturisme au inregistrat in primele trei luni o scadere de aproape 3%, fata de aceeasi perioada a anului trecut, declinul fiind cauzat de modificarea taxei de prima inmatriculare la 1 iulie 2008.
Senatorii au decis eliminarea taxei si returnarea banilor, dar deputatii sunt cei care vor decide in acest caz.
"Nu pot sa comentez masurile adoptate de statul roman in ceea ce priveste eliminarea taxei de prima inmatriculare. Guvernul ar trebui sa incurajeze vanzarile de masini noi, deoarece pentru acestea se platesc taxe care contribuie la bugetul de stat", a spus vicepresedintele Ford Europa.
In cadrul Salonului Auto de la Paris, Ford a prezentat cea de-a doua generatie a lui Ka, modelul de clasa mini al constructorului american.
"A durat 12 ani intre lansarea primei generatii a lui Ka si a doua, deoarece Ford a avut alte prioritati - Mondeo, S-Max, Galaxy, Focus, Kuga. Acestea fac parte dintre cele mai importante segmente. Dupa ce le-am finalizat pe acestea, am discutat parteneriatul cu Fiat si a iesit Ka", a spus Sviggum. In cadrul prezentarii noului Ka, pe scena alaturi de John Fleming, CEO si presedinte al Ford Europa, care detine si functia de vicepresedinte al Ford Motor Company, a urcat si Allan Mulally, presedintele Ford Motor Company.
"Este pentru prima data cand Allan Mulally participa la o lansare in cadrul unui Salon Auto din Europa. Acest lucru nu inseamna ca piata europeana a devenit mai importanta decat cea americana. Toate pietele sunt importante pentru Ford. Nu se poate spune ca piata vest-europeana a devenit mai importanta decat cea americana, deoarece amandoua sunt in recesiune, dar Ford a continuat sa-si majoreze cota de piata in Germania, Franta si Spania", a precizat Sviggum.
Ford va demara procesul de comercializare a modelelor europene si in Statele Unite. Primul va fi utilitara Transit Connect, dupa care Fiesta, care va fi asamblata in Mexic si va urma generatia viitoare a lui Mondeo.
"S-a apelat la aceasta strategie deoarece modelele Ford proiectate pentru Europa ofera un consum de combustibil mai scazut decat cele americane. Pe termen scurt, ceea ce conteaza cel mai mult sunt emisiile de dioxid de carbon si consumul. De aceea, pentru noi nu sunt foarte importante modelele hibrid. Degeaba am face un astfel de model care sa se vanda in cateva mii de unitati, cand Focus diesel inregistreaza vanzari de sute de mii de unitati", a subliniat vicepresedintele Ford Europa.
Ford a achizitionat la inceputul acestui an pachetul majoritar al Automobile Craiova, unde va produce incepand cu anul viitor utilitara usoara Transit Connect, in timp ce in 2010 va demara productia unui model de clasa mica.
Investitiile totale ale companiei americane la Craiova se vor ridica pana in anul 2012 la 675 de milioane de euro, iar numarul angajatilor va creste de la 3.900 la 7.000.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO