Eveniment

Topul primelor zece marci auto de import

Topul primelor zece marci auto de import

Click pentru imaginea intreaga

11.01.2008, 18:41 35

Primii zece importatori auto au comercializat anul trecut 192.774 de unitati, cu 48% peste nivelul inregistrat in anul anterior. In 2007, pe prima pozitie in topul importatorilor s-a mentinut Renault, cu vanzari de 32.308 unitati, in crestere cu 37% in comparatie cu 2006, fiind prima marca de import ale carei vanzari au depasit pragul de 30.000 de unitati.
Cel mai bine vandut model a fost Symbol, cu 13.400 de unitati, urmat de Megane, cu 11.800 de unitati. Renault va lansa in primul trimestru al acestui an noua Laguna, modelul de clasa medie al constructorului francez, in timp ce la jumatatea anului va prezenta pe piata locala SUV-ul Koleos.
"In 2008 Renault va ramane in continuare cea mai bine vanduta marca de import. Nici macar in 2000, cand nu a lansat niciun model nou, Renault nu si-a pierdut pozitia de lider", a declarat Constantin Stroe, vicepresedintele Automobile Dacia, care mai detine si functia de presedinte a Asociatiei Constructorilor de Automobile din Romania.
Locurile doi si trei sunt detinute de Volkswagen si Skoda, importate de Porsche Romania, care au inregistrat vanzari de 26.215, respectiv 24.854 de unitati.
Skoda va lansa in februarie noua Fabia Combi, in timp ce in vara va prezenta pe piata locala noua Superb, limuzina constructorului ceh.
Pentru anul in curs reprezentantii Porsche Romania estimeaza o crestere a vanzarilor de 10%, la 65.000 de unitati, fata de 58.790 de unitati in 2007.
Ford a castigat o pozitie fata de anul precedent, in 2007 vanzarile de 21.737 de unitati asigurandu-i locul patru. "Pentru 2008 estimam o crestere de 15-20% in comparatie cu rezultatele din 2007", a declarat Laura Andreescu, directorul de marketing al Romcar, reprezentantul Ford pe piata locala.
Ford va lansa pe piata locala noul Focus facelift la inceputul trimestrului doi si noul SUV compact Kuga, la inceputul trimestrului patru.
General Motors Romania ocupa locurile cinci, respectiv opt in topul importatorilor, cu marcile Opel si Chevrolet. Pentru 2007, oficialii companiei estimeaza vanzari de 22.500 de modele Opel si 15.500 de modele Chevrolet, care cumulat sa atinga o cota de piata de 10%.
Peugeot, clasat pe locul sapte, a inregistrat o crestere de aproape 30% in 2007, la 16.959 de unitati. Cele mai bine vandute modele au fost 206 cu 4.296 de unitati si 207 cu 3.221 de unitati. Potrivit reprezentantilor Trust Motors, targetul pentru 2008 este de peste 16.000 de unitati.
Vanzarile AutoItalia, importatorul marcilor Fiat, Alfa Romeo, Lancia, Maserati si SsangYong, s-au apreciat cu 56,3% in 2007 fata de anul precedent, la 16.338 de unitati. Cresterea s-a datorat in principal datorita marcii Fiat, care a inregistrat un salt de 50% pe segmentul autoturismelor, la 9.727 de unitati, si una de aproape 80% in cel al autovehiculelor comerciale, la 5.995 de unitati, valori care i-au asigurat mentinerea locului sapte.
"In 2008 nu cred ca vom avea acelasi ritm de crestere. Anul viitor vom creste cel mai probabil cu 30% si vom vinde aproximativ 20.000 de autovehicule", a declarat Herbert Stein, presedintele AutoItalia.
Hyundai a inregistrat in 2007 vanzari de 12.997 de unitati, in crestere cu 54% fata de anul precedent, valoare care pozitioneaza marca pe pozitia a noua.
Toyota isi mentine locul zece in clasament, cu vanzari de 10.301 unitati in 2007.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO