Eveniment

Tot mai putine branduri romanesti pana in 2010

18.05.2006, 00:00 16

In Romania anului 2010 numarul brandurilor locale care se vor lupta pentru bugetul consumatorilor se va reduce la jumatate, a declarat Codrut Pascu, managing partner al companiei de consultanta Roland Berger, in cadrul seminarului "Lupta automobilelor si a bunurilor de larg consum pentru bugetul consumatorilor in 2010", organizat de Ziarul Financiar.

El estimeaza o crestere a venitului disponibil al consumatorului, dar si o accentuare a "bataliei pe placinta consumului". Produsele alimentare, cele nealimentare, bauturile, produsele electrocasnice, mobilier, precum si segmentul auto se vor lupta pentru a castiga segmente cat mai importante din veniturile consumatorului roman.

"In ultima perioada, mobila imparte acelasi buget al consumatorului cu masinile, casele si electrocasnicele. O crestere a consumului pe segmentul auto duce inevitabil la o scadere a bugetului alocat pentru mobila", spune Dan Sucu, presedintele Mobexpert, cel mai mare retailer de mobila de pe piata locala si unul dintre cele mai cunsocute branduri locale. El considera ca pana in 2010 piata mobilei va inregistra un ritm de crestere de 10% anual, concomitent cu o crestere a numarului de jucatori specializati.

Potrivit presedintelui Mobexpert, rolul pe care il va juca societatea pe o piata regionala este extrem de important in dezvoltarea businessului. "Noi am ales deja sa redirectionam excedentul de productie catre o piata regionala. E o politica promovata de opt ani care a inceput deja sa dea roade", a spus Dan Sucu.

Stabilirea unei strategii coerente pe termen lung

l-a determinat si pe presedintele grupului La Dorna, omul de afaceri Jean Valvis, sa identifice nise de piata unde valoarea adaugata a grupului La Dorna este mai mare fata de cea a competitorilor europeni.

"Trebuie sa fim competitivi pe piata europeana, iar pentru a face acest lucru avem nevoie de patrunderea pe segmente de nisa, unde valoarea produselor romanesti este mai mare decat a celor europene", spune presedintele grupului La Dorna. Pentru Jean Valvis, produsele bio pe care le exporta de anul trecut pe pietele europene reprezinta un segment din piata lactatelor unde La Dorna poate concura cu competitori europeni.

"Cred ca pentru a rezista pe o piata competitiva avem nevoie de un amestec intre un brand puternic, o strategie eficienta de marketing si de comunicare sustinute de oportunitati de business care nu trebuie ratate", considera Jean Valvis.

El spune ca integrarea in Uniunea Europeana constituie un moment decisiv pentru toate companiile romanesti. "E important sa vedem cum va reactiona industria in perspectiva integrarii in Uniunea Europeana, moment in care anumite obstacole vamale vor fi anulate", a spus Valvis. Opinia lui este sustinuta si de directorul de marketing al Carrefour, Andreea Mihai. "Cred ca momentul integrarii in Uniunea Europeana va reprezenta un soc al pretului, pentru ca vom asista intr-o prima faza la o scadere a pretului la bunurile de larg consum din import", a spus Andreea Mihai.

Una dintre cele mai dinamice evolutii le-a avut insa piata auto, de multe ori in detrimentul produselor de larg consum.

Dupa cinci ani in care si-au triplat volumul si au ajuns la o valoare de 3,5 miliarde de euro, vanzarile de automobile noi si-au temperat ritmul de crestere in primele patru luni ale acestui an. "Tendinta de crestere s-ar putea mentine si la orizontul urmatorilor ani, avand in vedere gradul de motorizare redus al Romaniei, care este pe penultimul loc in Europa. Exista insa un potential pericol, acela ca de la

1 ianuarie 2007 sa se repete si in Romania situatia din Polonia si sa explodeze vanzarile de masini uzate", a spus Marius Tudor, secretar general al APIA.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO