Eveniment

Turismul si transporturile, in topul oportunitatilor in servicii

21.06.2005, 19:35 10

Hotelurile si restaurantele, transporturile pe apa si cele aeriene, tranzactiile imobiliare si serviciile prestate intreprinderilor se numara printre oportunitatile strategice pe termen scurt ale Romaniei in perspectiva aderarii la Uniunea Europeana.

Concluzia apatine autorilor studiului "Romania 2007. Serviciile: convergenta si dezvoltare", Cezar Mereuta, Carmen Oncescu si Emilian Dobrescu.

Acestia au analizat 12 sectorare ale pietei de servicii din Romania in comparatie cu sectoarele similare din Uniunea Europeana, utilizand drept citerii repartitia cotelor de piata, numarul de societati la mia de locuitori, profitabilitatea sau productivitatea.

Sectoarele care se afla cel mai aproape de nivelul din Uniunea Europeana sunt cel al postei si telecomunicatiilor, al comertului cu ridicata si cu amanuntul si cel al informaticii.

Ponderea Sectorului de servicii in Produsul Intern Brut (PIB), care arata clar, conform autorilor, nivelul de dezvoltare al unei tari se ridica la 51% fata de 68% pentru cele mai dezvoltare tari din Uniunea Europeana si de 61,4% pentru tarile care au aderat anul trecut.

Din perspectiva competitiei existente pe piata, cele mai competitive piete sunt cele din comert, hoteluri, tranzactii imobiliare sau publicitate, in timp ce la polul opus se situeaza transporturile aeriene si cele pe calea ferata, serviciile postale si cele de telefonie. vlad.nicolaescu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO