Eveniment

Udriste: Primaria Capitalei nu va putea rezolva problema traficului in 5 ani

Udriste: Primaria Capitalei nu va putea rezolva problema traficului in 5 ani

200 de camere video care vor fi conectate la un centru principal de supraveghere si de comanda sunt unul din mijloacele prin care administratia incearca sa faca traficul mai fluent

08.01.2008, 17:49 57

Incepand din luna mai, traficul bucurestean va fi supravegheat de peste 200 de camere video amplasate in circa 100 de intersectii principale, conform proiectului de management al traficului desfasurat de Primaria Generala Bucuresti (PMB).
Monitorizarea in timp real a traficului va permite acordare de prioritate mijloacelor de transport in comun si ar putea duce la cresterea numarului de soferi amendati de Politia Rutiera, dar nu garanteaza fluidizarea circulatiei din Bucuresti.
"In momentul de fata primaria nu poate rezolva problema traficului. Nu are cum. Eu cred ca va trebui sa treaca inca cel putin cinci ani, poate chiar mai mult, pana cand se va putea rezolva cu adevarat aceasta problema", a declarat pentru ZF Gheorghe Udriste, directorul directiei generale de infrastructura si de servicii publice din cadrul PMB.
El a adaugat ca se refera atat la spatiile de parcare sau la monitorizarea traficului, cat si la reabilitarea completa a infrastructurii rutiere si a materialului rulant al operatorilor de mijloace de transport in comun.
Proiectul de monitorizare, in valoare de 20,9 milioane de euro, pornit in primavara anului trecut prevede crearea unui sistem de supraveghere video a traficului din Capitala, de corelare in timp real a semafoarelor si de acordare de prioritate mijloacelor de transport in comun, urmand sa fie delimitate cu aceasta ocazie si primele benzi speciale pentru autobuze.
"In mai ar trebui, conform datelor contractuale, sa fie reabilitate circa 100 de intersectii importante din Bucuresti. Asta inseamna semafoare noi, sisteme de detectie a traficului si toata infrastructura necesara acestora", a spus Udriste. Contributia financiara a municipalitatii in costul proiectului este de 3,5 milioane de euro, diferenta fiind asigurata printr-o cofinantare acordata de Banca Europeana de Reconstructie si de Dezvoltare (BERD).
Programul a primit finantare inca din 2003, insa abia la inceputul lui 2007 au inceput lucrarile, PMB avand nevoie de trei ani pentru a ajunge in faza de licitatie finala, dupa cum explica Udriste. In urma licitatiei organizate de PMB, castigator a fost ales consortiul SWARCO & UTI International.
Cele 200 de camere video vor fi conectate la un centru principal de supraveghere si de comanda, de unde se vor putea lua masuri ca acordarea de prioritate la semafor autobuzelor.
In acelasi timp, sediul acestui centru va fi impartit cu politia rutiera din Capitala care se va folosi de infrastructura de supraveghere atat pentru analiza traficului, cat si pentru probele video in cazul incalcarii legii de catre soferi sau de catre pietoni.
Nu toti au asteptat insa Primaria Generala. Primaria sectorului trei a instalat deja 30 de camere de supraveghere in cele mai importante zone, in cadrul unui proiect independent de cel al primariei generale.
"Pana acum am instalat 30 de camere video, care sunt functionale, proiectul fiind inceput in luna ianuarie a acestui an. In momentul de fata, raza lor de acoperire este de circa 50% din suprafata totala a sectorului trei", a declarat pentru ZF Stefan Dumitrascu, arhitect-sef al sectorului trei.
Valoarea totala a proiectului, din care au fost executate primele doua etape, este estimata la circa 1,2 mil. lei, respectiv aproape 350.000 de euro. Dumitrascu a explicat ca reteaua din sectorul trei este perfect compatibila cu cea care urmeaza sa fie instalata prin proiectul PMB, la finalizarea acestuia urmand ca cele doua sa fie corelate.
In ultimii doi ani PMB a cheltuit circa 600 de milioane de euro pentru reabilitarea infrastructurii bulevardelor si strazilor care se afla in administrarea ei, din cele 400 de artere in total 300 fiind reabilitate, dupa cum precizeaza oficialul PMB. Una dintre solutiile rezolvarii crizei traficului bucurestean este infiintarea unei autoritati metropolitane, care sa cuprinda Bucurestiul si orasele invecinate, organism care sa poata prelua rolul de manager al operatorilor de transport in comun, de exemplu.
In momentul de fata PMB asteapta finalizarea unui studiu privind oportunitatea crearii unei astfel de autoritati, pe baza caruia se va definitiva strategia de dezvoltare metropolitana a ceea ce va deveni regiunea Bucuresti.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO