Eveniment

Vanzarile de autoturisme au scazut cu 46,3% in august

14.09.2004, 00:00 5

Vanzarile de autoturisme au coborat abrupt in august, luna in care populatia cheltuieste mai putin pentru achizitii si mai mult pentru petrecerea vacantei, fara sa anuleze, insa, ritmul solid de crestere aferent primelor opt luni.
Potrivit datelor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA), vanzarile au scazut fata de iulie cu 46,3% in luna august, la 7.320 de unitati, ajungand la 84.425 unitati pe ansamblul primelor opt luni, ceea ce inseamna un salt de 28,7%.
Cei mai multi dintre noii posesori de autoturisme s-au orientat catre marcile autohtone, vinzarile Dacia urcind la 31.707 unitati, in intervalul ianuarie - august, in vreme ce Automobile Daewoo a raportat vinzari totale de 17.830 unitati.
Importurile au depasit evolutia generala, in primele opt luni fiind comercializate 34.782 unitati, marcand un avans de 32,3% fata de intervalul corespunzator din 2003.
Renault ramane cea mai apreciata marca de import, constructorul francez comercializand 6.580 autoturisme, in crestere cu 11,3% fata de primele opt luni ale anului trecut. Pozitia secunda in este ocupata in continuare de Skoda, cu 4.712 unitati distribuite, in crestere cu 16,5%.
Vanzarile Peugeot au atins nivelul de 4.092 unitati, in crestere cu 38,7% fata de primele opt luni din 2003, rezultat care a propulsat marca franceza inaintea Volkswagen, situata acum pe cea de-a patra pozitie, cu 3.745 unitati. Cresterea vanzarilor la Volkswagen a fost in aceeasi perioada de peste 16%.
Ford a devansat Opel, cu vanzari de 1.862 de autoturisme fata de 1.765 unitati. In perioada mentionata, Ford a inregistrat o crestere dubla fata de Opel, cu o rata de circa 32,6% comparativ cu 16,5%.
Fiat a raportat cel mai rapid ritm de crestere (plus 147,1% si 1.391 unitati vandute), rezultat care aduce marca italiana de pe locul 11 pe cea de-a saptea pozitie, la finele lunii august.
Pe primele opt luni, vanzarile pe modele arata aceeasi distributie din topul marcilor, primele locuri fiind ocupate, in ordine, de Renault Clio (3.070 unitati), Renault Megane (2.786 unitati), Skoda Octavia (2.697 unitati) si Skoda Fabia (1.755 unitati), Peugeot 206 (1.620 unitati) si Peugeot 307 (1.524 unitati).
Cifrele furnizate de Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile din Romania (APIA) confirma faptul ca 2004 este cel mai bun an al pietei auto de dupa Revolutie.
In acest context, importurile de autovehicule vor putea ajunge anul acesta la 2 miliarde euro, dublu fata de anul trecut, pe cand exporturile de componente si echipamente auto, tot duble fata de anul trecut, vor fi aproape de circa un miliard de euro.
Modelul Dacia Logan, recent lansat de grupul francez Renault, este de asteptat sa dea un nou impuls vanzarilor de autorisme pe piata romaneasca.
Industria auto romaneasca a devenit din ce in ce mai atractiva in ultima vreme pentru furnizorii de componente, care fie isi extind afacerile pe piata, fie isi reloca capacitati de productie din alte tari catre Romania.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO