Eveniment

Vânzările de bijuterii din aur şi pietre preţioase au scăzut la jumătate, până la 9,7 tone

Autor: Cuncea Elena Cristina

28.10.2010, 23:10 44

Vânzările de bijuterii din aur şi pietre preţioase şisemipreţioase au scăzut în România cu 50% în ultimul an şijumătate, la aproximativ 9,7 tone pe an, din care o treimereprezintă piaţa neagră, reiese din datele federaţiei deprofil.

"Înainte de a intra în criză, acum un an, un an şi jumătate, sevindeau şi se cumpărau 15 tone de bijuterii de aur şi pietrepreţioase şi semipreţioase, la care se adăugau circa 45 de tone debijuterii din argint. Acum piaţa a scăzut cu 50%", a declaratpreşedintele executiv al Federaţiei Metalelor şi PietrelorPreţioase şi Semipreţioase Diamond-Gold (FMPPS-DG), MihailPacioianu. El a arătat ieri că acestea reprezintă tranzacţiilerealizate prin intermediul celor peste 7.000 de firme autorizate sădesfăşoare activităţi cu metale şi pietre preţioase şisemipreţioase şi nu includ vânzările "cu sacoşa" de bijuterii adusedin Turcia sau alte ţări.

"Pe lângă vânzările firmelor autorizate estimările noastre aratăcă încă 30% din total reprezintă tranzacţii pe piaţa neagră, ceeace creează concurenţă neloială. În perioada 1989-2000 a existat unvid legislativ în domeniul comerţului cu astfel de produse, astfelcă piaţa neagră ajungea la 80% din vânzări, dar în 2000 a fostadoptat un act normativ, iar de atunci piaţa neagră s-a redus la30%", a explicat Pacioianu.

Pe plan mondial, preţul aurului a crescut puternic în ultimulan, aurul fiind considerat un instrument de economisire valabil înfaţa volatilităţii monedelor. Preţul aurului era ieri pe pieţeleinternaţionale 1.330 de dolari uncia.

FMPPS-DG cuprinde 14 patronate, care totalizează 90% din celepeste 7.000 de societăţi autorizate în care lucrează circa 100.000de angajaţi.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO