Eveniment

ZF LIVE. George Bădescu, directorul executiv al Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale: Prezenţa supermarketurilor în România nu este un lucru garantat. E posibil ca marii retaileri să închidă magazinele

Autor: Bianca Dorobanţu

07.07.2016, 00:05 755
Legea care obligă supermarketurile să vândă 51% produse româneşti este de natură să submineze activitatea acestora, consideră George Bădescu, directorul executiv al Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale - AMRCR. Efectul va fi excluderea pro­ducă­torilor care nu se vor putea încadra în rigorile legii şi care astfel vor comercializa produse fără să ţină cont de criteriul celui mai mic preţ sau al calităţii şi varietăţii, concen­trân­du-se pe respectarea termenelor date de lege.

George Bădescu crede că mai presus de mă­surile legislative, din partea sistemului po­li­tic românesc vede o lipsă de colaborare care ar fa­cilita relaţia producătorilor cu marii comercianţi.

„Lucrul care lasă cel mai amar gust este faptul că am fost puşi în permanenţă într-o relaţie antagonică cu producătorii români“, a spus acesta la ZF Live.

„Noi credem că sistemul din România este încă un sistem căruia îi lipseşte o verigă, producătorul nu poate să aibă o relaţie directă cu un supermarket. De aceea probabil ar fi nevoie de o verigă intermediară să facă această relaţie viabilă. Nu supermarketurile ar trebui să facă politică agricolă în România. Am fi fost deschişi să colaborăm în acest sens. Din păcate nu am avut o abordare din partea Ministerului Agriculturii care să ne ajute.“

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO