Viteza internetului, alături de cea a transporturilor vor conta tot mai mult în industria auto şi a logisticii, pe măsură ce piaţa locală va dori să ţină ritmul cu economiile din Europa Centrală.
Dincolo de nevoia de infrastructură modernă, România are nevoie de a intra cât mai rapid în Spaţiul Schengen, atât pentru a valorifica portul Constanţa, cât şi pentru a putea exporta mai rapid maşinile produse de Ford la Craiova şi de Dacia la Mioveni. Acum în Constanţa avem un trafic de circa 2 milioane de containere anual. Dacă intrăm în Spaţiul Schengen am putea să vorbim de multiplu de 5-7-10 ori mai mare şi avem drept exemplu portul Koper din Slovenia. Constanţa este cel mai mare hub de forţă de muncă neexploatat din România care dispune de legături aeriene, feroviare, portuare şi rutiere moderne“, a spus Sorin Preda, CEO al dezvoltatorului Global Vision.
Gabriel Sicoe, preşedintele Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România, a subliniat că pentru ca România să rămână competitivă trebuie să fie atentă la calitate, costuri şi termene, inclusiv activitatea de logistică şi transport. Astfel, companiile vor putea creşte gradul de integrare locală şi noi componente vor putea fi achiziţionate din România, în loc să fie importate.
În ceea ce priveşte piaţa auto locală, Attila Szabo, director general al Ford România, estimează că înmatriculările de autovehicule vor ajunge în acest an la 170.000 sau chiar 178.000 de unităţi în cel mai bun caz, potrivit estimărilor, în creştere de la 158.000 în 2018, însă schimbarea normelor de poluare va pune presiune asupra jucătorilor. Printre segmentele cu cel mai puternic avans este cel al SUV-urilor mici, unde activează atât Ford EcoSport produs la Craiova, cât şi Duster.
Evenimentul ZF Transport, Logistics & Automotive Summit 2019 a fost organizat ieri de ZF cu sprijinul Microsoft, Global Vision, Bosch, SIXT Group, P3 Logistics Parks, SAP, Element Industrial, BMF Grup, Electrogrup şi MAN - MHS Truck&Bus.