Germania

Hornbach a anuntat investitii de 200 de milioane de euro

03.10.2007, 20:16 18

Retailerul german de materiale de constructii Hornbach, care a deschis in acest an primul magazin pe piata locala, in Bucuresti, a anuntat investitii de peste 200 mil. euro pe piata romaneasca. Compania are planificata dezvoltarea unei retele de 10 magazine pana in anul 2015, cand va ajunge la 1.000 de angajati.
Hornbach a adus pe piata romanasca cel mai mare format de magazin al retelei germane, mizand pe dezvoltarea pietei constructiilor, dar si pe cresterea per ansamblu a pietei romanesti. Retailerul german a investit aproximativ 25 mil. euro (neincluzand stocul initial de marfa) in primul magazin de pe piata locala. Unitatea are o suprafata de aproximativ 22.000 de metri patrati, incluzand un drive-in de cateva mii de metri patrati si avand listate aproximativ 60.000 de articole.
Germanii au decis sa ia in considerare intrarea pe piata romaneasca in urma cu 6 ani, iar in 2005 au achizitionat terenul din cartierul Berceni (Bucuresti) de aproximativ 50.000 de metri patrati pe care a fost construit primul magazin din Romania. Urmatoarele trei unitati ale retailerului urmeaza sa fie construite in orasele Bucuresti si Brasov.
Hornbach-Baumarkt, care opereaza magazine de materiale de constructii si gradinarit pe 8 piete din Europa, a raportat o cifra de afaceri de 2,23 mld. euro cu 124 de unitati deschise, in anul fiscal 1 martie 2005 - 28 februarie 2006.
Compania estimeaza o valoare a vanzarilor superioara investitiei in primul magazin din Romania, dupa primul an de operare.
In retailul de bricolaj, Hornbach este al doilea investitor german, dupa Praktiker. Retailerul Praktiker, care intrat pe piata in anul 2002, a anuntat recent continuarea extinderii retelei in Romania, dupa depasitea numarului de 15 unitati anuntate initial. Extinderea va duce reteaua Praktiker la peste 30 de unitati pe termen mediu, prin investitii de aproximativ 8 mil. euro in deschiderea unui magazin.
Valoarea investitiilor totale realizate de Praktiker in Romania ar putea depasi 250 mil. euro pana la finele anului 2009, moment care va marca acoperirea tuturor oraselor importante ale tarii, potrivit planurilor companiei. Si grupul german Tengelmann, care detine reteaua de magazine Plus Discount, ar putea intra in retailul de bricolaj cu brandul Obi. Oficialii companiei Obi, parte a grupului Tengelmann, au declarat ca a fost infiintata in acest an o companie in Romania pentru a face posibila o viitoare intrare pe piata a retelei de bricolaj, neavand planuri concrete in prezent.
Pretul ridicat al terenurilor si complicatiile legislative precum retrocedarile sunt provocari intalnite de retailerii de bricolaj nou intrati pe piata locala. O alta provocare este infrastructura rutiera, spun companiile.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO