Germania

Roland Lohkamp: Investitorii germani au venit cu planuri pe termen lung pe piata romaneasca

Roland Lohkamp: Investitorii germani au venit cu planuri pe termen lung pe piata romaneasca

Roland Lohkamp, ambasadorul Germaniei in Romania: In anul 2007 am aniversat 40 de ani de la stabilirea relatiilor diplomatice intre Germania si Romania. Ma bucur sa va pot spune ca relatiile bilaterale nu au fost nicicand atat de stranse si atat de bune.

03.10.2007, 20:20 51

De-a lungul ultimilor 15 ani, investitiile directe germane s-au remarcat prin contributia importanta pe care au avut-o la dezvoltarea industriei componentelor auto, a comertului modern si la liberalizarea pietei energetice in Romania. Recent, mai multe companii germane din retail, industria alimentara si importatori auto si-au facut intrarea in Romania, iar Germania a redevenit principalul partener comercial al tarii.
"In anul 2007 am aniversat 40 de ani de la stabilirea relatiilor diplomatice intre Germania si Romania. Ma bucur sa va pot spune ca relatiile bilaterale nu au fost nicicand atat de stranse si atat de bune. Pot afirma acest lucru pentru toate domeniile importante: politica, economie si cultura", afirma Roland Lohkamp.
Unul dintre cele mai importante momente care si-au pus amprenta asupra parteneriatelor romano-germane este intrarea Romaniei in Uniunea Europeana.
"Sunt de parere ca cel mai important aspect al ultimilor ani a fost perspectiva aderarii la UE. Eforturile depuse de Romania in vederea preluarii acquis-ului comunitar au creat o baza larga de incredere, iar perspectiva de a face parte din piata interna europeana, incepand cu anul 2007, a contribuit in mod considerabil la dezvoltarea economica", spune Roland Lohkamp.
Perspectiva integrarii Romaniei a imprimat un trend puternic ascendent schimburilor comerciale romano-germane din ultimii 3-4 ani. Astfel, din 2003 importurile de produse din Germania inregistreaza o rata medie anuala de crestere de 30%, perioada in care exporturile catre Germania aproape s-au dublat, depasind 4 mld. euro anul trecut.
Ambasadorul crede ca produsele romanesti se pot impune pe piata Germaniei prin inovatie, dand ca exemplu succesul Loganului la export.
Prin importuri, germanii au adus in Romania masinile Volkswagen, BMW, Mercedez-Benz, marci foarte populare pe piata locala, insa putini stiu ca o parte din subansamblurile acestor autovehicule sunt produse local, in fabricile unor mari producatori de profil, tot de origine germana, precum Draxlmaier, Leoni Wiring Sistems, ThyssenKrupp sau BOS Automotive.
Emigrarea si cresterea generalizata a salariilor pe piata romaneasca ar putea frana insa investitiile straine in industria componentelor auto, potrivit semnalelor primite de la jucatorii de profil.
"Dincolo de aceste aspecte, vreau sa mentionez aici problemele de infrastructura din Romania. Numai atunci cand vor fi asigurate conditiile cadru, Romania va putea atrage in continuare investitii straine directe", afirma Lohkamp.
In aceste conditii, cat de atractiva va fi in viitor piata romaneasca pentru marii investitori germani? Ambasadorul se arata optimist privind evolutia investitiilor germane in Romania.
"In momentul de fata nu vad nicio schimbare de tendinta cu privire la disponibilitatea firmelor germane de a se angaja in Romania. Or, o mare parte a investitiilor germane este asigurata de intreprinderile mijlocii. Investitorii puternici din comertul cu amanuntul si sectorul energetic sunt deja prezenti in Romania", afirma Lohkamp.
Ambasadorul vede inca loc pentru mai multe investitii germane in sectorul financiar. Preluarea HypoVereinsbank (HVB) de catre banca italiana UniCredit a echivalat cu exit-ul germanilor de pe piata bancara din Romania.
De asemenea, Romania ar putea atrage mai multi turisti germani, dezvoltarea turismului fiind conditionata insa tot de investitiile in imbunatatirea infrastructurii.
Lohkamp spune ca devotamentul si determinarea sunt elementele care ii caracterizeaza cel mai bine pe investitorii germani.
In mediul de afaceri din Romania, germanii sunt recunoscuti si prin seriozitatea si punctualitatea lor, fiind doriti ca parteneri de business de multi antreprenori locali.
"Investitiile germane in Romania sunt sustenabile, fiind concepute pe termen lung, si nu cu scopul de a obtine un profit imediat", adauga ambasadorul. Exemple pot fi Metro Group din comert si producatorul de componente auto Draxlmaier, investitori cu o prezenta de peste 10 ani pe piata locala si deschizatori de drumuri in Romania in sectoarele lor de activitate.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO