Grecia

OTE incepe sa vada rezultatele investitiilor

24.03.2009, 12:55 28

Romtelecom, compania care inca este cunoscuta drept cel mai mare operator de telefonie fixa din Romania, a reusit in primele noua luni din 2008 sa-si dezvolte puternic numarul de clienti pe internet si televiziune, ajungand la aproape 600.000 de clienti pe fiecare linie de business in parte.
In perioada mentionata, compania a reusit, de asemenea, sa-si mentina baza de clienti de pe telefonia fixa aproape de trei milioane de clienti. O etapa importanta in dezvoltarea Romtelecom o reprezinta si castigarea, anul trecut, a unei licente de comunicatii mobile care ii va permite operatorului sa lanseze in acest an servicii de date si voce mobile in zone care anterior erau inaccesibile.
Compania are in plan in acest an si intrarea pe serviciile de televiziune IP.
Romtelecom anuntase planuri de a se dezvolta puternic pe televiziune si internet inca din vremea in care compania era condusa de americanul James Hubley, insa schimbarile s-au accelerat odata cu numirea lui Yorgos Ioannidis in pozitia de CEO. El a reusit sa-si construiasca o noua echipa de management, a redus puternic preturile si a promovat puternic serviciile companiei transformand astfel Romtelecom intr-un jucator important pe piata.
La 9 luni Romtelecom a afisat o pierdere operationala de 14,4 mil. euro, fata de un profit de 33,1 mil. euro anul trecut. Costurile salariale ale Romtelecom au scazut la 9 luni cu 20 mil. euro (12%), la 146,6 mil. euro, pe fondul reducerii personalului cu circa 2.000 de persoane (18%) - una dintre cele mai dure restructurari din istoria operatorului. Rezultatele financiare la 9 luni au fost influentate de costuri exceptionale marcate doar in acest an de operator: 36 mil. euro pentru reducerea de personal si alte 4 mil. euro pentru servicii de consultanta externe pentru restructurare.
Cosmote a crescut puternic pe piata locala de telefonie mobila, acumuland o baza de peste cinci milioane de utilizatori. Baza de clienti Cosmote a urcat cu 86% fata de anul trecut, la 5,246 milioane clienti. Cosmote a obtinut in T3, pentru a doua oara in istoria companiei, un profit operational inainte de depreciere si amortizare (OIBDA) de 13,2 mil. euro, fata de pierderea de 9 mil. euro inregistrata in urma cu un an. La 9 luni, veniturile Cosmote au urcat cu 93,4%, la 203 mil. euro, in timp ce pierderile operationale s-au redus cu 27,5%, la 45,3 mil. euro.
Cosmote, al treilea jucator de pe piata locala de telefonie mobila, sustine ca nu a resimtit pana acum o scadere a vanzarilor, singurele efecte ale inaspririi contextului economic fiind "scaderi foarte usoare ale ritmului de crestere", afirma Stefanos Theocaropoulos, directorul executiv al companiei.
"Pana acum ceea ce am vazut sunt doar incetiniri foarte usoare, iar acestea nu sunt legate neaparat de criza, ci pot fi si influente sezoniere. Deocamdata romanii nu si-au redus cheltuielile pe comunicatii, poate au redus din alta parte", afirma seful Cosmote, care precizeaza insa ca operatorul se concentreaza pe eficienta operatiunilor.
"Nu suntem afectati de contextul economic, dar suntem prudenti. Ne uitam cu atentie la tot ceea ce se intampla si daca va trebui sa reactionam o vom face, insa pana acum este 'business as usual'. Vrem sa fim eficienti - dar asa este condusa o companie indiferent de situatia economica."
Cosmote sustine ca va continua sa creasca in ciuda conditiilor economice dificile, bazandu-se pe puterea financiara a actionarilor, tehnologia utilizata, reteaua retail proprie si a partenerilor.
Cosmote are in spate grupul elen OTE, care a asigurat in perioada 2005-2008 fonduri de 600 mil. euro pentru dezvoltarea subsidiarei din Romania. Cu aceasta finantare, Cosmote si-a putut dezvolta reteaua la un nivel comparabil cu liderii pietei si si-a putut permite sa se promoveze puternic si sa practice tarife agresive pentru a castiga clienti. RCS&RDS, care a dus la limita minima tarifele de pe piata, acopera doar 50% din populatie cu reteaua de telefonie mobila. Avand mai nou intre actionari si grupul Deutsche Telekom, Cosmote va avea acces si la alte resurse decat cele financiare pentru a se dezvolta pe piata.
Cosmote are de asemenea suportul celui mai mare retailer GSM de pe piata locala, Germanos - un factor critic in achizitia de clienti. Cu actionari care asigura finantare si o retea puternica de retail la indemana, Cosmote a fortat cresterea cu unul dintre cele mai puternice atuuri pe care le are un operator: o gama vasta de telefoane mobile oferite la preturi subventionate pentru clientii noi, fie ei cu abonament sau cartela. Este un "lux" pe care Zapp si RCS&RDS nu si-l pot permite, fie din motive tehnologice (numarul redus de telefoane mobile CDMA disponibile), fie din motive financiare.
Cosmote si Romtelecom au lansat anul trecut prima oferta integrata de servicii din istoria comuna de peste opt ani a celor doua companii.
Anul trecut, germanii de la Deutsche Telekom (DT) - cel mai mare jucator pe piata europeana de telecomunicatii - au preluat 25% din actiunile OTE, atrasi de prezenta puternica a grecilor in Europa de Sud-Est pe segmentele de telefonie fixa, internet si telefonie mobila. De la perfectarea tranzactiei, Deutsche Telekom s-a dovedit a fi un actionar foarte discret al companiilor controlate de OTE in Romania: nu a numit niciun manager in echipa de conducere a celor doi operatori, Cosmote si Romtelecom.

Concentrati pe crestere
  •   Baza de clienti Cosmote a urcat in 2008 cu 86% fata de anul anterior, la 5,24 de milioane clienti. Cosmote a obtinut in T3, pentru a doua oara in istoria companiei, un profit operational inainte de  depreciere si amortizare de 13,2 mil. euro.
  •   La 9 luni, veniturile Cosmote au urcat cu 93,4%, la 203 mil. euro, in timp ce pierderile operationale s-au redus cu 27,5%, la 45,3 mil. euro.
  •   Cosmote are in spate grupul elen OTE, care a asigurat in perioada 2005-2008 fonduri de 600 mil. euro pentru dezvoltarea subsidiarei din Romania.
  •   Romtelecom, compania care inca este cunoscuta drept cel mai mare operator de telefonie fixa din Romania, a reusit in primele noua luni din 2008 sa-si dezvolte puternic numarul de clienti pe internet si televiziune, ajungand la aproape 600.000 de clienti pe care fiecare linie de business in parte.
  •   Cosmote si Romtelecom au lansat anul trecut prima oferta integrata de servicii din istoria comuna de peste opt ani a celor doua companii.

Cine este OTE
  •   OTE (Hellenic Telecommunications Organization) este cel mai mare operator de telefonie mobila din Grecia.
  •   Cifra sa de afaceri consolidata a fost de 6,3 mld. euro in anul 2007.
  •   Activeaza pe o piata de 60 mil. de clienti potentiali in Europa de Sud-Est
  •   Fosta companie de stat cu pozitie de monopol pe piata (in 1996), OTE este in prezent controlata de catre investitori privati.
  •   Se numara printre cele mai mari zece companii listate pe Bursa de la Atena.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO