Info

(P) Era digitală schimbă domeniul financiar la fiecare nivel

(P) Era digitală schimbă domeniul financiar la fiecare...

Autor: Publicitate

02.12.2015, 11:50 560

În era digitală, mediul de afaceri este redefinit, echipele financiare fiind nevoite să devină din ce în ce mai pricepute în colectarea şi analizarea datelor. Având în vedere contextul pieţei, directorii financiari trebuie să atragă şi să dezvolte în mod eficient talentul financiar şi să investească în dezvoltarea competenţelor necesare.

Pentru a putea dezvolta talentul potrivit, mai întâi trebuie să îl atragi, să îl convingi şi să îl cultivi oferind dovezi de angajament pentru creştere şi schimbare, aspecte care ţin de transformarea digitală. Tinerii profesionişti vor să lucreze pentru companiile în care expertiza lor poate face o diferenţă semnificativă atât în interiorul departamentului financiar, cât şi în afară lui. În cazul în care aceştia se simt izolaţi în raport cu tendinţele în domeniul datelor, ei pot să decidă să lucreze pentru companii mai agile, demisionând sau, şi mai grav, „demisionând” şi  rămânând, însă fără a mai răspunde în mod profesionist cerinţelor jobului lor. Flexibilitatea, colaborarea şi continua evoluţie prin învăţare atrag persoanele active şi inteligente, care abandonează căile tradiţionale.

WJS Custom Studios, în colaborare cu Oracle, a stat de vorbă cu directorii financiari de la mai multe companii de top despre modul în care se formează echipele financiare prin metodele potrivite. Pentru a folosi datele şi tehnologia cu un avantaj maxim, aceste companii investesc în mod constant în soft skils, păstrând mereu atenţia spre demersurile care accelerează schimbarea.

Cercetătorii au identificat mai multe calităţi, printre care se află:

·         Leadership, abilităţi sociale şi de comunicare îmbunătăţite

·         Abilitaţi self-directed şi învăţare continuă

·         Orientare clară către găsirea sensului, mai degrabă decât colectarea de informaţii

·         Abilitaţi de gândire critică

·         Curiozitate intelectuala mărită şi o abordare analitică

Pentru că un nou tip de profesionişti financiari abordează rezolvarea problemelor din mai multe unghiuri, acest fapt determină noi reguli de luptă:

Regula nr. 1: Recrutarea şi recompensarea diferitelor tipuri de talent
Deşi nivelul şomajului este relativ ridicat, companiile nu pot acoperi zecile de mii de locuri de muncă care necesită profesionişti care înţeleg punctele comune dintre tehnologie, analiză şi finanţe.
În cazul în care banii nu reprezintă un obstacol – sau cel puţin nu unul major – băncile şi marile corporaţii oferă salarii semnificative pentru a angaja profesionişti care găsesc aurul în fluxuri de informaţii, aflate într-o continuă creştere.

Regula nr. 2: Umple golurile prin dezvoltarea talentului in-house
În loc de a căuta personal calificat pe o piaţă scumpă, companiile îşi pot dezvolta propriile talente. Astăzi, talentul în domeniul financiar de la Oracle este diferit din mai multe puncte de vedere decât în urmă cu cinci ani, susţine Ivgen Guner, Global Business Finance Senior Vice President. Pentru a face faţă provocărilor în acest domeniu, Oracle încurajează oamenii din interior să îşi extindă portofoliile lor de calificare. Persoanele obişnuite să rezolve probleme, aflate pe poziţii superioare în managementul financiar, înţeleg diferenţa dintre raportarea unor numere şi înţelegerea semnificaţiei lor. Ca urmare a  programului său de transformare financiară, Oracle Global Business Finance a oficializat procesul de dezvoltare şi formare a talenului financiar într-un program numit LEAP, care înseamnă leadership, excelenţă, reacţie rapidă şi parteneriat în afaceri. Leadership-ul creează o cultură de îmbunătăţire continuă, excelenţa promovează eficienţa fără a compromite calitatea, automatizarea exploatează puterea tehnologiei Oracle, iar parteneriatul cu mediul de afaceri asigură execuţia domeniului financiar chiar în inima afacerii.

Regula nr. 3: Pune întrebările potrivite

Un număr semnificativ de ore pot fi investite în colectarea şi analizarea datelor, acum provocarea fiind de a folosi datele într-un mod constructiv. Persoanele orientate pe rezolvarea problemelor adaugă valoare nu doar prin punerea întrebărilor potrivite, ci şi prin orientarea lor în aşa fel încât răspunsurile să avanseze obiectivele de business.

Regula nr. 4: Comunică informaţia sau îşi pierde valoarea

Trebuie să vorbeşti, să comunici! Acum există o nouă formă de democraţie – departamentul financiar construieşte o bază de date de informaţii pe care reprezentanţii mediului de afaceri o pot accesa printr-o varietate de instrumente, generând rapoartele pe care şi le doresc.

Regula nr. 5: Foloseşte tehnologia şi datele pentru a fi un partener de business mai bun

Găsirea persoanelor talentate în extragere informaţiilor din date reprezintă o provocare nu doar în privinţa talentului analitic, cât şi în asigurarea că aceste persoane au calificările corecte pentru a înţelege nivelul de date.

Regula nr. 6: Foloseşte tehnologii digitale pentru a atrage şi a menţine personalul cel mai bun şi mai strălucit

Provocările îi motivează şi îi mobilizează pe cei care trebuie să rezolve probleme. Acesta este motivul pentru care directorii financiari anticipativi înţeleg că oferind propriilor echipe financiare accesul la cele mai noi tehnologii digitale, pe dispozitive la alegere, este din ce în ce mai mult un factor de diferenţiere-cheie în războiul pentru talentul financiar. Profesioniştii din domeniul financiar – cei din generaţia millenniels în mod special - îşi doresc să lucreze pentru o organizaţie în care pot face o diferenţă, să se dezvolte din punct de vedere profesional şi să să joace un rol în luarea deciziilor strategice.  

Drumul de urmat pe viitor

Doar o tehnologie impresionantă nu va menţine în viaţă organizaţiile în secolul 21. Confruntarea cu provocările strategice necesită persoane competente, ale căror capacităţi de a colabora, de a negocia, de a comunica, de a lua decizii potrivite fac  posibile abordările de acest fel în departamentele financiare moderne. Prin pregătirile realizate, membrii din consiliul de administraţie şi directorii executivi trebuie să fie siguri că sunt pregătiţi să investească în talentul financiar, bazându-se pe cele mai moderne instrumente, tehnologii şi programe educaţionale de pe piaţă.
Competenţele viitorilor directori financiari trebuie să includă, cel puţin într-o anumită măsură, creierul unui programator, corpul unui statistician, braţele unui analist vizual de date si coada unui expert în învăţare.

Noul studiu WSJ Custom Studios, sponsorizat de Oracle, oferă perspective şi sfaturi practice despre felul în care companiile inovatoare şi experţii rezolvă problema critică a talentului financiar: https://go.oracle.com/LP=21482?elqCampaignId=29373

 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO