Info

(P) Telekom: Soluţiile de digitalizare a şcolilor facilitează accesul la educaţie pentru copii din zonele izolate

(P) Telekom: Soluţiile de digitalizare a şcolilor...

Autor: Publicitate

24.05.2016, 15:38 562

Soluţiile de digitalizare a mediului educaţional, care presupun implementarea unor echipamente şi soluţii IT în cadrul unităţilor de învăţământ, le oferă elevilor din zone izolate posibilitatea de a învăţa şi comunica cu profesorii din şcolile din mediul urban prin intermediul unor platforme de e-learning, soluţii de teleprezenţă şi table interactive.

"Esenţa şcolii este de a asigura reuşita elevilor. Saltul calitativ în derularea activităţilor şcolare şi extraşcolare pe care dotările de ultima generaţie îl oferă este unul de excepţie prin lecţiile interactive pe care profesorii le proiectează şi parteneriatele interşcolare derulate cu ajutorul sistemului de videoconferinţă", a spus Sorina Eftimi, director al Şcoala Lucian Grigorescu din Medgidia.

Noile tehnologii informatice contribuie la îmbunătăţirea calităţii actului educaţional, oferind posibilitatea colaborării interactive asupra conţinutului între profesori, dar şi colaborarea la distanţă dintre elevi la clasă prin interacţiune via tabla digitală. În plus, acestea facilitează accesul elevilor din zone mai izolate la conţinut educaţional adaptat. Astfel, creşte atât gradul de prezenţă la clasă şi a performanţelor şcolare ale elevilor, cât şi motivaţia elevilor de a participa la activităţile şcolare.

„Prin utilizarea tehnicii de ultimă generaţie elevul se regăseşte în propriul său mediu, fiind familiarizat cu tehnologia, iar profesorul are parte de entuziasmul elevilor, bucurându-se, în acelaşi timp, de facilităţile oferite de aparatura secolului XXI care îi face munca mai uşoară" a menţionat Cristi Vieru, profesor Şcoala Profesională Germană Kronstadt.

Pe lângă infrastructura de comunicaţii şi echipamentele IT, o soluţie completă de digitalizare a procesului educaţional include şi soluţii complexe precum platforme de e-learning, platforme pentru dezvoltarea de conţinut educaţional de tip “open education”, soluţii de teleprezenţă, table educative interactive şi cataloage on-line. Platformele de e-learning permit încărcarea şi accesarea conţinutului educativ, cum ar fi lecţii interactive, webinarii sau conferinţe, dar şi crearea de conţinut nou printr-un proces colaborativ. Cadrele didactice pot crea conţinut educativ care, odată încărcat pe platforma online, poate fi accesat oricând şi de oriunde, elevii având astfel la dispoziţie lecţiile prezentate la clasă sau materiale educaţionale suplimentare în format digital.

În plus, cu ajutorul soluţiilor de teleprezenţă elevii pot participa la diferite lecţii care se desfăşoară într-o altă şcoală, prin sesiuni video şi audio, care sunt înregistrate pentru a putea fi accesate ulterior de pe platforma online. Totodată, profesorii pot face video-conferinţă pentru a colabora pe diferite proiecte, dat fiind că sistemele de teleprezenţă sunt dotate cu aplicaţii inteligente care pot să identifice poziţia vorbitorului curent şi să focalizeze în mod dinamic camera de luat vederi pe acesta, astfel încât, pe ecran să apară în prim plan, rând pe rând, persoanele care iau cuvântul. O astfel de infrastructură susţine o experienţă de comunicare de înaltă calitate, foarte similară cu situaţia în care persoanele se găsesc în aceeaşi încăpere.

Telekom România, cel mai mare grup de telecomunicaţii de pe plan local, a implementat o serie de soluţii de infrastructură în unităţi de învăţământ la nivelul întregii ţări, cele mai recente fiind proiectele realizate în parteneriat cu Cisco  şi Webhit în şcoli din judeţele Braşov, Iaşi, Tulcea şi Galaţi. Acestea au prespus implementarea unei soluţii complexe de digitalizare a procesului educaţional, inclusiv soluţii de teleprezenţă, platformă de e-learning şi table interactive, perioada derulării proiectelor fiind de trei luni.

“Mi-a placut că am învăţat în primul rând cum să utilizăm aceste dispozitive. Putem acum să facem pregătire cu cei din alte locatlităţi”, a spus Teodor Bordei, elev la şcoala din Tulcea.

„Am avut o lecţie despre judeţul nostru în care am prezentat diferite obiective turistice colegilor din Braşov şi Mahmudia. Acum, când vor ajunge la Tulcea, vor şti ce să viziteze”, a precizat şi Ovidiu Bălan, elev tot la şcoala din Tulcea.

Procesul de digitalizare a mediului educaţional a început de peste 10 ani în România, printre primele iniţiative ale Ministerului Educaţiei în această direcţie numărându-se punerea la dispoziţia elevilor şi a profesorilor a conţinutului educaţional conform curriculei şcolare oficiale în format digital.   

“Procesul de transformare digitală a sistemului educaţional român a început de ceva vreme. Diferenţa între aceste proiecte şi ceea ce propune Telekom este legat atât de modul de abordare, cât şi de metoda propusă. Noi ne-am adresat la nivel local direct Inspectoratelor Judeţene Şcolare. Metoda pe care o propunem noi este mult mai aproape de ceea ce se numeşte <<Open Education>>”, a menţionat Liviu Costandache, coordonator tehnic.

 
 
 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO