Media & Advertising

Cel mai puternic parteneriat pe piaţa agenţiilor de media-buying. The Group şi-a unit afacerile cu Omnicom şi controlează un sfert din piaţa de advertising

Cel mai puternic parteneriat pe piaţa agenţiilor de media-buying. The Group şi-a unit afacerile cu Omnicom şi controlează un sfert din piaţa de advertising

Zoltan Szigeti, The Group: Vedem parteneriatul nostru ca pe o traducere a conceptului „expertiză internaţională împletită cu experienţa locală“

Autor: Cristina Rosca

22.02.2012, 00:07 923

Grupul independent de advertising şi comunicare The Group, deţinut de antreprenorii români Zoltan Szigeti şi Mihaela Nicola, şi-a unit afacerile cu cele ale grupului american Omnicom în România, reuşind astfel să controleze un sfert din piaţa de advertising, estimată la 300-310 mil. euro anual.

Împreună afacerile de media buying ale The Group şi Omnicom vor ajunge la circa 75 de milioane de euro anual, dublu faţă de umătorii competitori - Centrade Saatchi&Saatchi, McCann Erickson, lowe&Partners şi Ogilvy. "Parteneriatul cu experţi de top ai industriei din România reiterează angajamentul OMD şi PHD faţă de piaţa românească, faţă de clienţii noştri şi de aşteptările pro­fesionale pe care aceştia le au. Am ales să dezvoltăm mai departe operaţiunile noastre de investiţie media împreu­nă cu Zoltan Szigeti, bazându-ne pe reputaţia şi performanţele profesionale ale acestuia", a declarat Collin Gottlieb, CEO al Omnicom Media Group EMEA.

Zoltan Szigeti (44 de ani), preşedintele The Group, a spus: "Ne-a preocupat totdeauna să identificăm oportunităţi de a creşte şi vedem parteneriatul nostru ca pe o traducere elocventă a conceptului «expertiză internaţională împletită cu experienţa locală»."

Cele două părţi nu au dorit să ofere mai multe detalii decât că The Group va deveni acţionar în cadrul OMD şi Phd, agenţiile de media-buying ale Omnicom în România.

Zoltan Szigeti şi Mihaela Nicola au creat în urmă cu şapte ani The Group - cel mai mare holding independent de comunicare din România. The Group, care reuneşte 18 agenţii de media, comunicare şi marketing, deţine, potrivit datelor din 2010, cea mai mare agenţie de media de pe piaţa locală, Media Investment, cu afaceri de 45 mil. euro. Pentru moment nu există date despre rezultatele pe 2011. Înainte să creeze The Group, Szigeti şi Nicola au condus cu mână de fier timp de un deceniu grupul Ogilvy pe piaţa locală.

Alianţa dintre The Group şi Omnicom se discuta de mai mult timp, în special după ce Omnicom a pierdut la ju­mă­tatea anului trecut contul Vodafone, unul dintre cele mai importante de pe piaţa locală, evaluat la peste 10 mil. euro. De partea cealaltă, Szigeti are în portofoliu Romtelecom şi Cosmote, alţi clienţi mari din domeniul telecom. The Group are pe lista proprie peste 80 de clienţi, companii româneşti şi străine.

Într-o perioadă în care din cauza crizei piaţa de advertising a scăzut aproape la jumătate, Szigeti a reuşit să îşi ţină clienţii buni şi chiar să câştige alte nume în portofoliu. Cei doi antreprenori români sunt extrem de competitivi pe pia­ţă, unde se luptă cu cele mai mari grupuri internaţionale din domeniu, care au operaţiuni în România.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO