Media & Advertising

Discovery, sau cum sa faci bani din curiozitate

31.01.2003, 00:00 8

Divertismentul este esential pentru orice program de televiziune fiind un ingredient important in combinatia care asigura audienta postului.
La Discovery conceptul cheie de alcatuire a programelor este asa numitul "factual entertainment" adica programe de divertisment bazate pe fapte reale. De 12 ani in Europa exista Discovery Networks Europe (DNE), cu sediul la Londra, reateaua care opereaza noua canale de televiziune in Europa, Orientul Mijlociu si Africa. Compania mama se numeste Discovery Communication Inc. are sediul central in Maryland, SUA si a fost fondata in 1986 de catre John Hendricks care o conduce si in prezent.
Desi este un brand global Discovery are in acelasi timp experinta diferentelor culturale dintre tarile aceluiasi continent sau chiar dintre continente. "Nu toata lumea din Europa vrea acelasi tip de programe", spune Kirsty Barr, manager PR & Corporate Communications  al DNE pentru Europa, Orientul Mijlociu si Africa. De exemplu, publicul italian este mai interesat de programele de lifestyle, in timp ce romanii au un interes sporit pentru programele istorice iar nordicii pentru cele de ancheta criminalista in timp ce in tarile din Orientul Mijlociu programele despre sex sau istorie reprezinta un aspect mai delicat. In privinta prime-time-ului Discovery are mai multe variante, cu intervale de la sapte la unsprezece seara in tarile nordice, de la noua la unu noaptea in Italia sau de la noua seara la miezul noptii in Europa Centrala si de Est.
In prezent programele de pe canalul Discovery au un auditoriu format in proportie de 60% pana la 40% din barbati, cu venituri mai mari, varsta de peste 34 de ani s i un nivel ridicat al educatiei. "Auditoriul este diferit la momente diferite ale zilei", declara Kirsty Barr. De exemplu, in Italia femeile constituie o cota importanta din audienta in timpul pranzului (intre orele 12 si 14) cand urmaresc programul de lifestyle. In ceea ce priveste Statele Unite, functioneaza ideea "bigger is better" spectatorul american fiind atras de programele mari gen "Mammoth Raise" care trateaza subiecte de amploare intr-o maniera cat mai spectaculoasa.
Pe cand un program cu subiect romanesc? "Ne-ar interesa o idee buna de inspiratie locala", spune Kirsty Barr, mai ales ca o parte din subiectele tratate in programele Discovery au pornit de la scrisorile primite din lumea intreaga.
Tendintele viitorului inclina in favoarea documentarelor "mai concrete si mai relevante, corelate cu evenimentele mondiale", este de parere Barr. De altfel saptamana trecuta, Discovery a castigat un premiu Emmy pentru documentarul "Age of Terror" care trata problema terorismului dupa evenimentele din 11 septembrie. "Dupa ce vad stirile la CNN sau Euronews lumea vrea sa inteleaga mai bine ce a vazut", explica Barr succesul documentarelor Discovery. Desi multe dintre marile nume din lumea media si-au extins activitatea si in alte domenii, Discovery se va axa si in viitor pe ceea ce stie sa faca cel mai bine si anume sa ofere cunoastere sub forma de divertisment. "Preferam sa facem bine ceea ce ne pricepem decat sa ne lansam in alt domeniu", afirma Kirsty Barr.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO