Media & Advertising

La 40 de ani, The Sun are tot mai putine stiri online

17.09.2004, 00:00 17



Zilele acestea, popularul tabloid englez The Sun isi sarbatoreste 40 de ani de existenta. Primul exemplar al The Sun a iesit de pe rotative pe 15 septembrie 1964, iar in 1968 a fost cumparat de magnatul australian Rupert Murdoch, care i-a imprimat un nou stil, transformandu-l in pionierul tabloidelor axate pe sport si femei sumar imbracate.



Cu un tiraj de 3,36 milioane de exemplare zilnic si 10 milioane de cititori, dupa cum noteaza AFP, vanzarile pentru The Sun, chiar daca in ultimul an au cunoscut o usoara scadere, se mentin in varful topului publicatiilor britanice.



Care este reteta succesului? O infima doza de informatii "serioase", titluri de senzatie din abundenta, mult sport, fotografii elocvente cu staruri, insa si referiri voluntare xenofobe, anti-europene si, din cand in cand, anti-franceze, scrie AFP.



The Sun este "un produs de divertisment popular", "pionier al unui stil care a dus tabloidele la limite", spune, pe scurt, Justin Lewis, profesor in comunicare la Universitatea de Jurnalism din Cardiff.



The Sun este cel care a introdus moda pozelor cu sani dezgoliti, "serviti" britanicilor la micul dejun, cu celebra rubrica "pin-up" la pagina trei.



Pentru Lewis, ziarul isi concepe continutul in functie de "stereotipul cititorului masculine, care are o slujba si care este conservator". The Sun atrage un public avid de distractii si de sport, care nu ar cumpara un ziar classic de informatii. Lewis mai noteaza ca 7% din populatie nu are incredere in tabloidele populare.



La aceasta data aniversara, grupul News International va reduce cantitatea de stiri din editia online a ziarului, dupa o scadere a vanzarilor a editiei tiparite cu aproape 5% in ultimul an, informeaza si Brand Republic.



Conform unui raport difuzat de catre News Group Newspapers, o divizie a News International, aproximativ 90.000 de cititori prefera sa acceseze zilnic The Sun Online, decat sa cumpere ziarul.



Teama ca ziarele vor fi inghitite de catre produsele lor online a ridicat mari probleme editorilor. The Sun este insa primul ziar care reduce cantitatea de informatii difuzate pe web. De acum inainte, pe site nu va mai aparea pagina a treia a editiei tiparite iar majoritatea editorialelor au fost reduse la doar cateva randuri.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO