Media & Advertising

Publicitatea la Oscar, mai scumpa ca niciodata

27.02.2004, 00:00 5



Advertiserii vor plati anul acesta tariful record de 1,5 milioane dolari (in medie) pentru un spot publicitar de 30 de secunde difuzat in timpul transmisiei in direct a ceremoniei de decernare a premiilor Oscar, a declarat reteaua americana de televiziune ABC.



Tariful mediu depaseste astfel fostul record absolut, de 1,4 milioane dolari pentru 30 de secunde de atentie din partea telespectatorilor in timpul galei de decernare a celor mai importante premii din industria cinematografica. Totusi, cel mai scump eveniment din Statele Unite ramaneSuper Bowl, cu o medie de audienta de 89,6 milioane telespectatori, si un tarif mediu de publicitate de 2,3 milioane dolari, anul acesta. Comparativ, cel mai urmarit serial difuzat de ABC, "NYPD Blue", obtine in medie 195.000$ pentru treizeci de secunde de publicitate.



"Ne referim intotdeauna la premiile Academiei americane de Film folosind sintagma "Super Bowl" pentru femei", spune Shari Cohen, director in cadrul MindShare, reteaua de agentii de media-buying si media-planning din cadrul WPP Group.



"Aici isi face aparitia o categorie diferita de advertiseri", spune Cohen.



Decernarea premiilor anuale ale Academiei americane de film a fost considerat, pentru o perioada indelungata de timp, cel mai urmarit program de divertisment al televiziunii americane, desi editia de anul trecut a inregistrat cele mai scazute nivele de audienta din istorie, din cauza razboiului din Irak.



Cu toate ca in 2002 transmisia in direct a premiilor Oscar a adus doar 33 milioane de telespectatori in fata televizoarelor, ceremonia ramane una din principalele rampe comerciale ale anului, pentru lansarea noilor campanii publicitare. ABC, reteaua care a transmis ceremonia in fiecare an incepand din 1976, a spus ca spatiul publicitar pentru ceremonia din 29 februarie s-a vandut integral din luna septembrie.



Printre advertiserii care s-au grabit sa-si programeze reclamele in timpul decernarii premiilor se numara Procter & Gamble, McDonald's, producatorul de masini de lux Cadillac, si Pepsi, a confirmat un reprezentant al televiziunii americane.





Mai ceva ca CNA



Academia americana de film, care sponsorizeaza premiile Oscar, interzice reclamele la filme in timpul transmisiei galei, si nu permite difuzarea reclamelor in care apar nominalizatii sau prezentatorii Oscarurilor. In premiera, ABC a anuntat ca transmisiunea de anul acesta va fi difuzata cu cinci secunde intarziere, pentru ca cenzorii sa poata preveni orice izbucniri spontane de indecenta care ar putea interveni in timpul evenimentului. Aceste precautii au fost luate ca urmare a scandalului provocat in timpul duetului dintre Janet Jackson si Justin Timberlake in timpul transmisiei Super Bowl, de catre CBS. Producatorul transmisiei, Joe Roth, a precizat ca decalajul nu va fi folosit pentru a cenzura declaratiile politice din partea castigatorilor sau a prezentatorilor.





"Calul de dar"...



Unul dintre cele mai bine pastrate secrete ale Oscarurilor il reprezinta "pachetelul cu cadouri", pe care le primesc prezentatorii premiilor din partea Academiei americane de film, contra prestatiei din seara decernarii. Companiile se bat pentru a-si insera produsele in "pachetel", deoarece "reactia publicului este mai buna la produsele folosite de celebritati, decat la strategiile traditionale de promovare", este de parere Karen Wood, presedintele Backstage Creations, care creeaza pungutele cu cadouri pentru prezentatori.



Desi organizatorii incearca sa pastreze secretul asupra continutului pachetelelor, unii producatori fac tot posibilul pentru a iesi in evidenta. De exemplu, celebra marca de lenjerie intima Victoria's Secret, a oferit anul acesta cate un pachetel cu cadouri in valoare de cate 12.000$ tuturor nominalizatelor pentru premiul de cea mai buna actrita a anului.



Totusi, unele cadouri sunt ignorate fara ezitari de elita Hollywoodului. Spre exemplu, anul trecut cadourile din partea Academiei de film au inclus un safari de 10 zile in Africa de Est, dar numai 5% dintre vedete au profitat de aceasta oportunitate.



Ceremonia de decernare a premiilor Oscar va fi transmisa in direct de "Pro TV" in noaptea de 29 februarie, incepand cu ora 3.30.
andreea.melinte@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO