Mediafax.biz Exclusiv

Bilanţul Carpatair pe anul trecut: 550.000 de pasageri şi afaceri de 65 mil. euro, ambele în uşoară scădere

Bilanţul Carpatair pe anul trecut: 550.000 de pasageri şi afaceri de 65 mil. euro, ambele în uşoară scădere

Autor: Mirabela Tiron

13.03.2012, 10:45 298

"În prezent avem în pregătire introducerea în flota companiei a aeronavelor Boeing 737-300. Astfel prima aeronavă de acest fel va intra în exploatarea companiei la finele lunii aprilie şi va opera cu precădere pe rutele de Italia", a declarat Paula Ardelean, directorul de marketing şi de vânzări al companiei aeriene.

Ea a menţionat că avionul va fi luat în leasing şi vor mai fi aduse şi alte aeronave pe măsură ce se va renunţa la cele mici.Avionul are o capacitate de 148 de locuri.

În flota companiei sunt avioane de tip Fokker şi Saab.

Cifra de afaceri obţinută de companie anul trecut a fost de puţin peste 65 mil. euro, faţă de 69 mil. euro în 2010, după cum arată datele de pe Ministerul de Finanţe.

Carpatair a fost înfiinţată în urmă cu 12 ani de Nicolae Petrov, iar în acţionariat au intrat la scurt timp oameni de afaceri importanţi din mediul de business internaţional, printre care Ingvar Kamprad, fondatorul IKEA, sau Moritz Suter, fondatorul Crossair.

Cu ochii pe Moldova

Carpatair, care operează câteva sute de zboruri pe săptămână spre 30 de destinaţii din şase ţări, activează pe piaţa aeriană de linie regulată alături de Tarom, Air France, grupul Lufthansa, o piaţa estimată la 400 mil. euro şi care nu include cursele companiilor low-cost.

"O parte din zborurile pe care preconizăm că le deschidem în această vară sunt de la Chişinău, iar începerea operării lor depinde de data semnării acordului de aderare al Republicii Moldova la Common Aviation Area. Iniţial se preconizase că acordul va fi semnat în martie, ceea ce ar presupune ca din aprilie să putem deschide noile rute, apoi a fost anunţată o amânare până în luna iunie", a spus ea.

Paula Ardelean afirmă că din această cauză nu poate oferi o estimare foarte precisă a cifrei de afaceri pe 2012.

Compania aeriană şi-a extins reţeaua de rute începând cu anul trecut, când a adăugat zboruri spre zece destinaţii externe din Ucraina, Moldova, Italia şi Grecia prin hub-ul de la Timişoara.Pentru a stimula cererea pentru biletele de avion, Carpatair a scos la vânzare în mai multe rânduri bilete de avion la preţuri reduse.

Jucătorii înaripaţi

Compania aeriană de stat Tarom a transportat anul trecut 2,19 milioane de pasageri, sub nivelul prognozat şi cu 510.000 de oameni mai puţin faţă de low-costul ungar Wizz Air, care a devenit astfel cel mai mare transportator aerian de pe piaţa românească. Low-costul a transportat 2,7 milioane de pasageri anul trecut, potrivit declaraţiilor oficialilor companiei.

Al treilea jucător din piaţă, Blue Air, a transportat sub 1,5 milioane pasageri anul trecut. Şi grupul Lufthansa - format din Lufthansa, bmi, Austrian Airlines şi Swiss - a anunţat rezultatele pe anul trecut.

Grupul a transportat 1,1 milioane pasageri din şi înspre România, faţă de un milion de pasageri în anul anterior. Compania care a contribuit cel mai mult la creşterea traficului este Lufthansa, cu 680.000 de pasageri transportaţi pe zboruri din şi înspre Frankfurt, München şi Düsseldorf.

Aproape 10 milioane de pasageri

Traficul aerian a fost în creştere anul trecut pe cele mai mari patru aeroporturi din România, Henri Coandă (Otopeni), Aurel Vlaicu (Băneasa) din Bucureşti, Traian Vuia din Timişoara şi cel din Cluj, fiind înregistraţi 9,7 milioane de pasageri, faţă de 9 milioane de pasageri în 2010.

Cel mai mare aeroport după numărul de pasageri a rămas Henri Coandă, care a avut 5,1 mil. pasageri anul trecut. De pe acest aeroport efectuează zboruri avioanele companiilor de linie regulată.Locul doi este ocupat de aeroportul din Băneasa, cu 2,4 mil. pasageri în 2011.

Cele două aeroporturi sunt administrate de Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti. Din 25 martie zborurile low-cost de pe Băneasa se vor muta pe aeroportul din Otopeni. Blue Air, controlată de Nelu Iordache, şi Wizz Air au anunţat deja că îşi vor muta zborurile.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO