Mediafax.biz Exclusiv

Călătoriile în străinătate au adus cu 9% mai mulţi pasageri pe cele mai mari două aeroporturi din ţară

Călătoriile în străinătate au adus cu 9% mai mulţi pasageri pe cele mai mari două aeroporturi din ţară

Autor: Mirabela Tiron

11.08.2011, 18:45 164

"Numărul decolărilor şi al aterizărilor avioanelor a fost de 36.631, aproape similar cu cel din primele şase luni ale anului trecut.Creşterea traficului de pasageri se explică prin faptul că avioanele au zburat mai încărcate faţă de anul trecut", a declarat Valentin Iordache, purtătorul de cuvânt al aeroporturilor.

Pe aeroportul Henri Coandă (Otopeni), pe care a fost dat în folosinţă noul terminal de pasageri, s-au raportat 2,3 mil. pasageri, faţă de 2,2 mil. pasageri în semestrul unu al anului trecut.

Aproape 2 milioane de pasageri au călătorit pe curse internaţionale, potrivit lui Iordache. Compania Naţională de Aeroporturi Bucureşti, înfiinţată în 2010 prin fuziunea Aeroporturilor Internaţionale Henri Coandă şi Băneasa - Aurel Vlaicu, a inaugurat în martie anul acesta noul terminal de pasageri de pe aeroportul din Otopeni, care a implicat investiţii de 60 mil. euro şi a adus în plus 15 porţi de îmbarcare, faţă de 9, câte avea vechiul terminal, 104 ghişee de check in, faţă de 52, şi 9 pasarele de îmbarcare/debarcare, faţă de doar 5 în trecut.

Noul terminal este practic o extindere a vechiului terminal.În prezent de pe aeroportul din Otopeni operează 38 de companii aeriene, printre care compania de stat Tarom şi Carpatair.

Rezultatele la şase luni au fost făcute publice doar de compania Carpatair, controlată de omul de afaceri Nicolae Petrov. Operatorul aerian a transportat 266.000 de pasageri din şi înspre România în primul semestru, mai mult cu 13,7% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Pe de altă parte, de pe aeroportul din Băneasa operează jucătorii low-cost Blue Air şi Wizz Air, care vor comunica rezultatele la sfârşitul anului.

Pe acest aeroport al companiilor low-cost s-au înregistrat 1,12 milioane de pasageri, faţă de 966.300 de pasageri în semestrul unu al anului trecut, o creştere cu 16,6%.

Ritmul de creştere este semnificativ mai mare faţă de cel de 3% raportat în semestrul unu al anului 2009, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2008, când industria aeriană era în declin.

Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti, înfiinţată în 2010 prin fuziunea Aeroporturilor Internaţionale Henri Coandă şi Băneasa-Aurel Vlaicu, a încheiat anul 2010 cu afaceri de 397 mil. lei (94,3 mil. euro) şi cu un profit net de 42,5 mil. lei (10 mil. euro).

Deşi fuziunea celor două aeroporturi a fost motivată de Guvern prin reducerea costurilor globale de exploatare şi prin constituirea unui "pachet de acţiuni deosebit de atractiv în vederea privatizării", primul an de funcţionare a Companiei Naţionale Aeroporturi arată că profitul s-a înjumătăţit, afacerile au crescut cu doar 0,33%, iar numărul de angajaţi a crescut.

În 2010 CN Aeroporturi a transportat un număr de 7 mil. pasageri, mai mult cu aproape 9% faţă de 2009. Cota de piaţă a companiei a fost de 70% în 2010 (din care 49% pe Aeroportul Henri Coandă) şi restul pe Băneasa.

Compania Naţională este condusă de Tudor Jidav, care deţine funcţiile de preşedinte şi director general. În 2010 pentru această companie lucrau în medie 1.062 de angajaţi.

Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti este deţinută în proporţie de 80% de Ministerul Transporturilor şi de 20% de Fondul Proprietatea.


Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO