Mediafax.biz Exclusiv

CEO DHL Express Europa: Expedierile internaţionale continuă să crească, chiar şi după plecarea Nokia

CEO DHL Express Europa: Expedierile internaţionale continuă să crească, chiar şi după plecarea Nokia

John Pearson, directorul executiv pe Europa al diviziei DHL Express: Dacă e să vorbim despre activitatea în regiune, înregistrăm o creştere a volumelor transportate din România

Autor: Radu Racu

10.10.2011, 10:02 293

"Plecarea Nokia din România nu ne afectează la nivel global, pentru că noi mergem după marile companii peste tot", spune Pearson, referindu-se la decizia producătorului finlandez de telefoane de a-şi reloca producţia de la Cluj.

Nokia a anunţat la sfârşitul lunii septembrie că va închide producţia de la fabrica din comuna Jucu, judeţul Cluj.După câteva zile, compania finalndeză a anunţat că va investi într-o fabrică în Vietnam pentru producţia de smart phone-uri.

Nokia România este unul dintre clienţii DHL de pe piaţa locală, cu exporturi estimate pentru anul acesta la 2 miliarde de euro.

"Dacă e să vorbim despre activitatea în regiune, înregistrăm o creştere a volumelor transportate din România. Principalele motoare de creştere vin din industria componentelor auto şi din sectorul tehnologiei.Cred că există perspective solide de creştere în Europa de Est."

Industria componentelor auto este una dintre cele mai efervescente din piaţa românească, anul acesta candidând la titlul de cel mai mare angajator din economie, cu o estimare de 7.000 de noi locuri de muncă.

Cei mai importanţi jucători sunt companiile Continental, Michelin sau Schaeffler cu afaceri de peste un miliard de euro şi zeci de mii de angajaţi.

Divizia Express a companiei de curierat DHL activează în România cu trei avioane, de pe aeroporturile din Otopeni (Bucureşti), Arad şi Cluj.

Are 450 de angajaţi care furnizează servicii pentru circa 120.000 de destinaţii, cu peste 2 milioane de expedieri pe an. Circa 90% din veniturile DHL România sunt obţinute din expedieri internaţionale, restul provenind din curieratul intern operat de divizia Cargus.

În primele şase luni ale acestui an cererea pentru expedierile internaţionale venită din partea clienţilor corporate a crescut cu 10% în Bucureşti şi cu 20% în Cluj şi zonele limitrofe. Compania DHL furnizează servicii şi pentru firme din domeniul auto, pentru grupul Renault Dacia, dar şi pentru firme din fashion, un exemplu fiind H&M.

De asemenea, DHL lucrează cu compania producătoare de echipamente şi componente pentru industria aeriană şi auto Honeywell, prezentă pe piaţa locală prin patru firme (dintre care o fabrică înregistrată în Bucureşti şi una în Lugoj), care s-a aflat anul trecut pe locul 7 în topul celor mai mari 100 de exportatori din România.

Cele mai multe expedieri internaţionale se fac din şi înspre Germania, iar alte pieţe importante sunt Anglia, Franţa, Italia, dar şi China şi SUA. În România, DHL concurează cu operatorii internaţionali TNT şi UPS.

Aproape de 60 de milioane de euro

Anul trecut DHL România şi Cargus au avut afaceri de 57 mil. euro, nivel aproape similar cu cel din 2009. Compania DHL International România a finalizat anul trecut cu o cifră de afaceri de 151 mil. lei (35 mil. euro), în creştere cu 9% în euro faţă de anul anterior, conform datelor de la Ministerul de Finanţe. Pentru anul acesta, ritmul de creşetere ar putea înregistra un uşor avans, evoluţie care ar putea atrage angajări în sector, spune CEO-ul pe Europa al DHL Express.

"România este una dintre cele mai promiţătoare pieţe ale noastre din regiune, şi continuăm să avem şi anul acesta o creştere a afacerilor în ritm de două cifre. În niciun caz nu plănuim restructurări de personal. Dacă e să vorbim, probabil că vom mai angaja alţi oameni", afirmă John Pearson.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO