Economic

Noile pariuri ale lui Valvis

Autor: Ioana Mihai

24.10.2010, 15:23 7

"Ambăut un vin de Sâmbureşti în urmă cu câţiva ani şi mi s-a părut maibun ca un Bordeaux", spune Jean Valvis în BUSINESS Magazin,povestind pasionat despre ideea care i-a venit, în urmă cu câţivaani, să dezvolte o afacere în domeniu. Cu acelaşi punct de plecare- a băut o apă minerală care i-a plăcut a inventat şi brandurileDorna şi Izvorul Alb, pe care le-a vândut ulterior către Coca-Cola.După ce a vândut şi afacerea cu lactate în aprilie 2008 cătreLactalis, presa l-a asaltat cu întrebări despre ce planuri deafaceri mai are. Spunea de-atunci că are şi alte proiecte, întrecare cel cu vinuri părea să-i capteze cea mai multăatenţie.

În 2005 Valvis Holding a preluatViti-Pomicola Sâmbureşti din Olt, unde a investit de-atunci 12milioane de euro, pentru că "viile erau îmbătrânite şi am replantatpână acum 230 ha dintre cele aproape 500 şi am investit întehnologie, care era învechită". A construit şi o divizie dedistribuţie, care numără în prezent în jur de 25 de oameni şi acumdemarează şi campania de promovare. Primele vinuri, botezateDomeniile Sâmbureşti, au ajuns pe rafturi în vara acestui an, iardin gama de opt licori pe care le are acum în portofoliu, una(Chateau Valvis) este destinată segmentuluiHoreca.

Pe Valvis l-a atras, pe lângă gustulvinului, datorat în mare parte solului bogat în oxizi de fier şiconsacrat printre cunoscători ca fiind sursa celui mai bun CabernetSauvignon de pe piaţă, şi povestea din spatele vinului. Atestatădocumentar încă de la 1521 şi legată de viaţa omului politicVintilă Brătianu, podgoria Sâmbureşti are pe cartea de vizită şifamilii boiereşti ca Rudeanu sau Danilovici. Vedeta portofoliului,care are trei game, de la mainstream (Sâmburel de Olt), premium(Domeniile Sâmbureşti) şi rezervă privată (Chateau Valvis), ieseacum la rampă printr-o campanie de promovare de patru săptămâni, încare mesajul central este că "Rouge de Roumanie", denumirea subcare se promovează Cabernetul Sauvignon de aici, este cel mai bundin acest soi de pe piaţa autohtonă. Bugetul de promovare esteflexibil: numai pentru prima fază a campaniei, care se va desfăşurape o perioadă de patru săptămâni în TV, presă scrisă şi online,sunt alocaţi 250.000 de euro.

Citeşte mai mult în BusinessMagazin.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO