IT&C

Războiul preţurilor din telecom, relansat de NextGen cu net de 100 Mbps la 31 de lei

Războiul preţurilor din telecom, relansat de NextGen cu net de 100 Mbps la 31 de lei

Autor: Adrian Seceleanu

27.10.2010, 16:52 64

Campania prin careNextGen vizează mărirea bazei de clienţi a fost lansată laînceputul aceastei luni în aproximativ 30 de oraşe, printre care senumără Alba Iulia, Giurgiu, Miercurea Ciuc şi Târgovişte, şi se vaîncheia la începutul lunii decembrie.

"Oferta este disponibilă doar pentruclienţii noi, şi este valabilă la achiziţionarea unui serviciu deinternet sau a unui pachet de servicii ce conţine serviciul deinternet. Perioadă contractuală este cea standard - 14 luni(include 2 luni gratuite) sau 26 luni (include 4 luni gratuite)",au precizat pentru ZF reprezentanţii NextGen. În acest moment,abonamentele la net fix cu viteze de până la 100 Mbps sunt cele mairapide dintre cele furnizate de marii operatori locali de profilpentru clienţii retail.

Cu un tarif de 31 de lei pe lună pentrunetul la 100 Mbps NextGen devine cel mai agresiv jucător de pepiaţă, chiar şi prin comparaţie cu grupul local RCS&RDS, carejoacă de regulă rolul de etalon în această privinţă.

Reducerea tarifelor rămâne însă principalaarmă în lupta cu accente dramatice pentru clienţi noi dusă întreRCS&RDS, UPC şi Romtelecom / NextGen. În acest an, spreexemplu, RCS a lansat o ofertă prin care clienţilor pe cablu airivalilor de la UPC li se ofereau până la zece luni de gratuitatepentru a nu mai prelungi contractul şi a trece la operatorulcontrolat de orădeanul Zoltan Teszari.

Pentru a face faţă acestui climat, UPCcare a pierdut în faţa RCS poziţia de lider pe cablu TV, a tăiat înmai multe rânduri tarifele. Luna trecută, UPC a anunţau un pachetde servicii care include pentru 35 de lei (fără TVA) servicii decablu TV, internet şi telefonie fixă. În 2006, la UPC doar cablulTV costa 34 de lei pe lună.

Cum la finele anului trecut nici măcar 35%dintre gospodăriile din România nu aveau acces la internet fix,piaţa are încă un potenţial major de creştere, fapt care explicălupta operatorilor de a câştiga noi clienţi.

RCS&RDS este cel mai mare furnizor de servicii denet fix din România, cu 1,1 milioane de clienţi.Romtelecom este pe locul doi, cuaproximativ 900.000 de clienţi. Românii plătesc anual peste 300mil. euro pentru serviciile de internet.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO