Mediafax.biz Exclusiv

Luxul în auto: 150 de maşini mai scumpe de 100.000 de euro au fost cumpărate anul trecut, însă piaţa a scăzut cu 8%

Luxul în auto: 150 de maşini mai scumpe de 100.000 de euro au fost cumpărate anul trecut, însă piaţa a scăzut cu 8%

Autor: Bogdan Alecu

09.01.2012, 18:25 210

Valoarea totală a acestor maşini depăşeşte 25 de milioane de euro, conform estimărilor ZF pe baza statisticilor Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).

În acelaşi interval, înmatriculările de maşini de lux second-hand au înregistrat o scădere şi mai abruptă, de peste 20%, conform aceloraşi statis tici, la 130 de maşini.

Dintre cele opt mărci de superlux doar Maserati a înregistrat anul trecut o creştere a numărului de maşini noi înmatriculate pe piaţa locală, de la şapte maşini în 2010 la 12 în 2011. Cea mai mare scădere a fost înregistrată de marca Bentley, de 66%, de la trei maşini în 2010 la una singură anul trecut. Scăderea numărului de maşini înmatriculate de către constructorul britanic vine şi în contextul în care Porsche Inter Auto a pierdut anul trecut statutul de importator şi a rămas cu cel de agent de vânzări al centrului Bentley de la Viena, cel puţin până la deschiderea viitorului showroom al mărcii din complexul Porsche Pipera 2 aflat momentan în conservare.

Pe de altă parte, importurile de modele Bentley second-hand, deşi au scăzut cu 25%, s-au menţinut în continuare la un nivel de peste zece unităţi, ajungând la un total de 12.

O scădere puternică a fost punctată şi de Ferrari, marcă importată oficial pe piaţa locală de compania Forza Rossa controlată de fostul ministru al sănătăţii din partea PSD Ionuţ Bazac, înmatriculările constructorului italian scăzând cu 50%, la 11 unităţi.

Cea mai scumpă maşină înmatriculată anul trecut a fost un Maybach 62S vândut contra unei sume de peste 500.000 de euro lui Ilie Ciuclea, proprietarul firmei de salubrizare Supercom, aceasta fiind livrată oficial de către Mercedes- Benz România.

Ultimul Maybach livrat oficial a fost un 57S în iunie 2009 care a costat 450.000 de euro şi a fost achitat cash. În ultimul trimestru al acestui an a existat un adevărat "boom" pe piaţa maşinilor de superlux, care au preţuri de peste 300.000 de euro.

Automobile Bavaria a livrat în noiembrie o limuzină Rolls-Royce Phantom, în valoare de peste 400.000 de euro şi un Ghost de peste 300.000 de euro care însă nu se regăseşte printre maşinile deja înmatriculate.

Michael Schmidt, omul de afaceri care deţine Automobile Bavaria, a deschis în luna septembrie un dealer al mărcii britanice la München, iar un service Rolls-Royce a fost deschis la Bucureşti în 2010. Spre comparaţie, în 2010 nici Maybach şi nici Rolls-Royce nu au livrat anul trecut niciun automobil nou pe piaţa locală.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO