Mediafax.biz Exclusiv

MCSI a anulat o licitaţie pentru un sistem de emitere a actelor de stare civilă, din lipsa banilor

Autor: Adrian Dumitrache

04.03.2011, 17:07 103

"Referitor la achiziţia Sistemului Informatic integrat deEliberare a Actelor de Stare Civila (SIIEASC), procedura deachiziţie este anulată din cauza unor circumstanţe şi evoluţiiindependente de voinţa achizitorului, precum lipsa fondurilorbugetare pentru finanţarea proiectului şi, de asemenea,modificările neprevăzute ale unor acte normative ce impun schimbărisemnificative ale specificaţiilor tehnice", a comunicat lasolicitarea MEDIAFAX Ministerul Comunicaţiilor.

Conform anunţului de participare, ofertele trebuiau deschise pe12 ianuarie, termen decalat ulterior pentru 17 februarie, respectiv3 martie.

Sistemul ar fi trebuit să devină operaţional după 80 desăptămâni de la atribuire.

Contractul este parte a proiectului "Economia bazată pecunoaştere", lansat în 2004, a cărui finanţare este asiguratăprintr-un împrumut de 60 milioane de dolari acordat României deBanca Mondială. Contractul de împrumut a fost semnat în decembrie2005, pe o perioadă de 17 ani, în primii cinci ani statul românurmând să achite doar sumele aferente dobânzii.

Costul total al proiectului se ridică la 69,4 milioane dedolari, contribuţia Guvernului fiind de 9,4 milioane de dolari.

Una din fazele proiectului s-a încheiat în 2007 şi a vizatînfiinţarea de reţele informatice în 246 de localităţi, după ce, în2006, au fost informatizate nouă localităţi în cadrul unui proiectpilot. Licitaţia pentru proiectul pilot a fost câştigată de Orangeşi consorţiul format din Romsys şi AccessNet International,valoarea totală a contractelor ridicându-se la 1,11 milioane dedolari.

Lucrările de informatizare a celor 246 de localităţi au fostatribuite în urma unei licitaţii internaţionale consorţiilorformate din Romtelecom şi Sysware International - 20,5 milioane dedolari şi respectiv S&T România-AccessNet International - 2,8milioane de dolari.

Potrivit anunţului de participare publicat în Monitorul Oficial,câştigătorul licitaţiei urma să dezvolte un portal de informaţii şisă furnizeze echipamente şi servicii IT şi aplicaţii softwarenecesare funcţionării la nivel naţional a sistemului informatic deemiterea a actelor de stare civilă.

Portalul ar fi trebuit să aibă o secţiune publică, cu informaţiispecifice de stare civilă şi de servicii pentru persoane sauinstituţii, şi o secţiune privată, care ar fi permis funcţionarilorpublici locali responsabili cu activităţile de stare civilă săgestioneze aceste procese.

Ofertantul câştigător urma să furnizeze şi instaleze echipamenteIT şi aplicaţii software (câte un PC, o imprimantă, un scanner şiun router) pentru funcţionarea sistemului informatic în cele 255comunităţi locale din cadrul proiectului "Economia bazată pecunoaştere".

"În plus, câştigătorul licitaţiei va furniza servicii deinstalare, configurare şi integrare echipamente IT şi aplicaţiisoftware, de asistenţă tehnică şi hotline (call-center) pentruasistarea utilizatorilor din cele 255 comunităţi şi de asistenţătehnică pentru instalare şi integrare software pentru un numărsuplimentar de 150 comunităţi locale, precum şi servicii deinstruire pentru 255 utilizatori autorizaţi, 15 administratori desistem şi 50 experţi în asistenţă tehnică", se spunea în anunţ.

La licitaţie puteau să participe ofertanţi care în ultimii treiani au înregistrat o cifră de afaceri medie de cel puţin 21milioane de dolari (sau echivalent). Toate ofertele trebuiauînsoţite de o scrisoare de garanţie bancară de participare lalicitaţie în sumă de 120.000 de dolari.

Fiind supusă procedurilor de achiziţii ale Băncii Mondiale,anunţul de participare nu preciza valoarea estimativă aproiectului.

Sistemul urma să fie dezvoltat în colaborare cu MinisterulAdministraţiei şi Internelor, care ar fi preluat la final, dupăacceptanţa operaţională, administrarea acestuia.

"La finele proiectului, toate primăriile din cele 255localităţi, plus 150 de oraşe, reprezentând circa 50% din populaţiaRomâniei, vor avea obligaţia, într-un anumit interval de timp, săînregistreze toate operaţiunile specifice activităţii de emitere aactelor de stare civilă prin intermediul acestui sisteminformatic", au declarat pentru MEDIAFAX. în decembrie 2010,reprezentanţii Biroului de presă al Ministerului Comunicaţiilor şiSocietăţii Informaţionale (MCSI).

În sfera actelor de stare civilă intră certificatul de naştere,de căsătorie şi de deces.

"Practic, toate operaţiunile de emitere, anulare, modificare,rectificare sau completare a actelor de stare civilă şi amenţiunilor vor fi administrate prin intermediul acestui sisteminformatic, care va deveni operaţional în anul 2012", spuneausursele citate.

Potrivit MCSI, cetăţenii din cele peste 400 de localităţi ar fiputut solicita, prin completarea online a unei cereri, efectuareaunei operaţiuni specifice activităţii de emitere a actelor de starecivilă. Ulterior, cererea intra în circuitul de avizare, iarsolicitantul era informat despre data când va putea să ridice actulde stare civilă care a făcut obiectul cererii.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO