Mediafax.biz Exclusiv

Melchior de Polignac, Carrefour: Ponderea mărcilor private este în continuă creştere la nivel european, în România a ajuns la 12% din afaceri

Autor: Cristina Rosca

28.03.2012, 12:37 82

În România, ponderea mărcilor private în totalul cheltuielilor de bunuri de larg consum este mai mică decât în Europa de Est, unde se apropie de 20%, ajungând în 2011 la 9% din piaţa totală de FMCG, potrivit GfK.

"În cazul nostru, întregul sortiment de mărci private atât pentru produse alimentare, cât şi nealimentare - a ajuns să contribuie cu 12% la totalul cifrei de afaceri", menţionează de Polignac.

Businessul francezilor pe piaţa locală depăşeşte 1 mld. euro, ceea ce înseamnă că peste 120 mil. euro vin din mărcile Carrefour, Marca 1, Reflets de France şi Tex.

În toată Europa există tendinţa de a cumpără mărci private în detrimentul produselor mărci consacrate, iar în Marea Britanie sau Elveţia ponderea acestor produse se apropie şi chiar depăşeşte 30%.

Retailerul francez Carrefour a înregistrat anul trecut în România vânzări de 1,1 miliarde de euro, apropiate de nivelul maxim obţinut în 2008, însă cu 30 de magazine în plus.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO