Mediafax.biz Exclusiv

Miele: Contractele rezidenţiale sunt mici, sunt „situaţii excepţionale“

Miele: Contractele rezidenţiale sunt mici, sunt „situaţii excepţionale“

Autor: Cristina Rosca

14.06.2011, 17:22 175

"În perioada2007-2008 circa 70% din cifra de afaceri provenea din contractelecu proiecte rezidenţiale. Acum piaţa nu este în cea mai bună formăşi nu ştim când va mai reveni la nivelul din 2007. Contractelepentru proiecte rezidenţiale nici măcar nu le bugetăm", spune LeoPopescu, sales manager în cadrul Miele AppliancesRomânia.

În 2007-2008 Miele a încheiat un contract cuIon Ion Ţiriac pentru a mobila 164 de apartamente şi toatepenthouse-urile din complexul Stejarii din Capitală. Fiecarelocuinţă era dotată cu cel puţin cinci electrocasnice.

În prezent, compania are încheiate douăcontracte, pentru un proiect de 16 locuinţe din Constanţa şi unaltul de 24 în Timişoara. Compania poartă discuţii şi pentru uncomplex de 24 de locuinţe din Cluj.

"Contractele pe care le avem acum sunt la unnivel mai mic comparativ cu 2007-2008. Fiecare locuinţă este dotatăînsă tot cu cinci produse electrocasnice."Numărul de locuinţe nouconstruite s-a redus dramatic faţă de 2008, fiind unul dintresectoarele cele mai afectate de criza financiară. Mai mult, nuexistă semne concrete privind o revenire a acesteia.

Germanii de la Miele, care auintrat pe piaţa locală în 2007, spun însă că situaţia economicădificilă nu i-a afectat.

"Piaţa nu a ajuns încă la maturitate, iarnoi am crescut de la lună la lună.În primul trimestru am obţinut o creştere de37%", a menţionat Popescu.

După ce anul trecut compania aobţinut pe piaţa locală vânzări de 2,17 mil. euro, Miele estimeazăpentru acest an o creştere a veniturilor de până la 45%. Creştereavine însă de la clienţi persoane fizice, nu de la proiecterezidenţiale.

În medie un client cumpără cinciproduse, cu un preţ de circa 7.000 de euro, ceea ce înseamnă,potrivit calculelor ZF, că Miele a avut anul trecut circa 300 declienţi.

"Un dezavantaj pentru noi este căodată ce un client şi-a schimbat electrocasnicele din casă nu îlmai vedem câţiva ani.Nu putem vorbi de o fidelizare."

În România 3.000-4.000 de persoane au celpuţin un produs Miele pe electrocasnice mari. În cazul românilorcare deţin aspiratoare Miele numărul urcă la câteva zeci de mii,adaugă Leo Popescu.

Preţul unui aspirator Miele începe de la 200de euro, în timp ce preţul unui frigider ajunge şi la 8.500 deeuro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO