Mediafax.biz Exclusiv

Omul care ştie câte doze de cola şi bere beau românii: În 2011 avem comenzi mai mari de la producătorii de băuturi

Omul care ştie câte doze de cola şi bere beau românii: În 2011 avem comenzi mai mari de la producătorii de băuturi

Autor: Mirabela Tiron

21.12.2010, 10:15 51

Pefondul reducerii consumului la terase şi restaurante (unde sticlaeste cel mai vândut tip de ambalaj - n.red.) popularitatea dozeieste în creştere. Românii au preferat să îşi cumpere doze de berepe care să le bea acasă. Altfel spus, a crescut consumul casnic", adeclarat Cristian Cornea.

Compania a obţinut anul trecut ocifră de afaceri de 40 mil. euro, în scădere de la 53 mil. euro în2008, un profit de circa 197.000 de euro, la un număr de 165 deangajaţi, potrivit datelor de la Registrul Comerţului. Creştereaponderii dozelor de bere în totalul vânzărilor de bere s-a datoratşi promoţiilor pe care le-au făcut producătorii de bere anulacesta, este de părere Cornea. Dacă anul trecut ponderea vânzărilorde bere la doze era de 14,8%, anul acesta şeful Can Pack estimeazăcă va ajunge la 17-18% faţă de media ţărilor vest-europene, de35%-40%.

Întrebat de ZF câte doze dealuminiu furnizează Can Pack pentru producătorii de suc Coca-Cocaşi PepsiCo, directorul fabricii a declarat că nu poate precizanumărul exact, însă că este vorba de câteva zeci de milioane dedoze anual.

Filiala locală a grupului polonezCanPack, care deţine o fabrică de ambalaje din aluminiu înBucureşti, un business care asigură 80% din cutiile de bere aleHeineken, SABMiller, InBev sau Tuborg România, va finaliza anulacesta cu o cifră de afaceri estimată la circa 49 de milioane deeuro, mai mult cu 22,5% în euro faţă de nivelul de anul trecut,potrivit oficialului companiei şi calculelor ZF.

Capacitatea totală de producţie afabricii din România se ridică la 750 de milioane de doze metaliceanual. "Anul acesta am produs aproape 650 de milioane de doze, dincare 80% au fost livrate pe piaţa locală către producătorii de bereşi cei de suc. Restul a fost vândut la export", a precizatCornea.

"Am încercat să exportăm oriundeîn lume"

Şeful Can Pack mai spune cădozele vor fi exportate şi către companii mici şi mijlocii dinNigeria, pe lângă contractele semnate deja în Maroc, Algeria,Tunisia, Slovenia, Grecia, Turcia.

"Am fost agresivi în a acopericapacitatea de producţie la care poate funcţiona fabrica, amîncercat să exportăm oriunde în lume."Cristian Cornea susţine că cea mai mareameninţare pentru businessul pe care îl conduce o reprezintăvariaţiile cursului valutar. "Dacă nu eşti atent, oscilaţiiledolar-leu şi euro-leu îţi pot distruge profitul. O parte dinclienţii noştri ne plătesc în dolari şi o parte în euro.Aceste fluctuaţii sunt celecare mă deranjează cel mai mult".

În vederea evaluării activităţii companiei,Cristian Cornea susţine că cel puţin săptămânal face o şedinţă cuşefii de departamente.Mai mult, aproape trimestrial el se întâlneşete cu membrii dinboardul de conducere al companiei-mamă.

Cristian Cornea a precizat că bugetul pentru2011 este construit pe o creştere cu 20%-25% a cifrei de afaceri şipe 30% în volumele produse, care va fi generată de noile contractesemnate cu companiile din străinătate, dar şi de cererea încreştere a clienţilor de pe piaţa locală.

"Cu toate acestea în fiecare săptămână refacestimările pentru anul viitor, bazându-mă pe semnarea de noicontracte. În prezent suntem în discuţii cu mai mulţi clienţi,lunile decembrie şi ianuarie fiind cele în care încheiem cele maimulte contracte".

Dacă în lunile de iarnă producătorul atragenoi clienţi, cele mai mari vânzări de doze de aluminiu seînregistrează în perioada mai-septembrie, când se înregistrează celmai mare consum de bere şi sucuri.

Transportatorii mari ţin lapreţ

"Produsul nostru este dependentde logistică, de aceea logistica este o preocupare continuă pe careo avem.Coloanavertebrală a logisticii Can Pack sunt trei companii mici detransport, care ne pun la dispoziţie camioane. Deşi am purtatdiscuţii cu transportatorii mari, nu am ajuns la un acord înprivinţa preţului, doar cei mici au înţeles potenţialul acestuibusiness".

Costurile cu transportul nu reprezintă însămai mult de 10% din costurile totale ale companiei, cele mai maricheltuieli, circa 60%, fiind generate de achiziţia de aluminiu, dincare sunt produse dozele de bere şi de suc.

În compania Can Pack România lucrează înprezent 160 de angajaţi.

"Nu am făcut disponibilizări şi nici nu amtăiat salariile angajaţilor. Singura măsură pe care am luat-o afost trimiterea angajaţilor din producţie timp de o săptămână înşomaj tehnic, faţă de anul trecut când au stat aproape olună.Mai mult, am majorat salariile ţinândcont de ritmul inflaţiei".

Şeful Can Pack nu a precizat care este salariul mediu dincompanie.La nivel internaţional, grupul CanPack, care mai deţine fabrici în Polonia, Ucraina, Slovenia, Cehia,Dubai, Franţa şi care este controlată de compania nord-americanăF&P Holding, va încheia anul acesta cu afaceri de aproape unmiliard de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO