Mediafax.biz Exclusiv

Phillipe Lejeune: Avem 30-40 de milioane de euro doar pentru achiziţia de terenuri

Phillipe Lejeune: Avem 30-40 de milioane de euro doar pentru achiziţia de terenuri

Autor: Cristina Rosca

28.07.2011, 18:44 443

"Avem un proiectîn Bucureşti însă deocamdată prefer să nu dau foarte multedetalii.Tot ce potspune este că este vorba de un mall de mici dimensiuni", a declaratPhillipe Lejeune, cel care se află la conducerea companiei CoraRomânia de circa un deceniu.

Lejeune spune că deşi există un număr marede malluri şi hipermarketuri în Bucureşti, capitala este un oraş cupotenţial. Cora are deja trei magazine în Bucureşti (CoraLujerului, Cora Pantelimon şi Cora Sun Plaza) şi alte patru în ţară(Cluj-Napoca, Baia Mare, Drobeta-Turnu Severin şiConstanţa).

Cora deţine de zece ani un teren în Jilava,însă şeful de la Cora spune că mallul despre care vorbeşte nu va fiamplasat pe acest teren.

"Pentru acest an avem un buget de 30- 40 demilioane de euro pentru terenuri. Căutăm oportunităţi atât încapitală, cât şi în alte oraşe din ţară."

"Preferăm să mergem unde nu au mersalţii"

Cora deţine deja terenuri în Bacău, Braşov,Bucureşti (Şoseaua Alexandriei şi Jilava), Constanţa (unde vaconstrui mallul Corall) şi Slobozia.

Retailerul francez este primul jucător de pesegmentul hipermarketurilor care merge în Slobozia, reşedinţajudeţului Ialomiţa, un oraş cu puţin peste 50.000 de locuitori. Deregulă jucătorii pe format mare aleg oraşele cu peste 100.000 delocuitori.

"Preferăm să mergem unde nu au mers alţii.Acum însă, este greu să mai găsim astfel de locuri." Lejeune spune însă că nuspune nu magazinelor deschise în centre comerciale dezvoltate de alte companii."Totul depindede oportunităţi."

Cora va deschide astfel magazine în centrecomerciale dezvoltate de alte companii în Ploieşti şi Galaţi.Lejeune nu oferă un orizont de timp pentru aceste deschideri,spunând că depinde de dezvoltatorii centrelorcomerciale.

Următoarea deschidere a unui magazin Cora vafi în luna octombrie, tot într-un mall, în Galleria din Arad, undeva inaugura o unitate de 5.000 de metri pătraţi. Anul viitor vaveni rândul magazinului de pe Şoseaua Alexandriei din Bucureşti, acărui construcţie va începe în septembrie.

"Magazinul va avea circa 10.000 de metripătraţi, iar investiţia se va ridica la 40-45 mil. euro fărăteren."

Cora în locul "insolventului"Spar

Cea mai nouă unitate a Cora este însă ceainaugurată ieri la Constanţa, în centrul comercial City Parc.Magazinul, care are o suprafaţă de 4.100 de metri pătraţi, este dealtfel cel mai mic al reţelei şi ia locul unui supermarketSpar.

Reţeaua de magazine Spar este în insolvenţă.Investiţia în magazinul Cora a fost de 5 mil. euro.

"Am deschis un magazin atât de mic pentru căacesta era spaţiul de care dispuneam. Totuşi, ne aşteptăm la circa4.000 de clienţi zilnic."

Magazinul Cora Lujerului, cel mai bunmagazin al reţelei din punctul de vedere al vânzărilor, are circa10-12 mii de clienţi pe zi, însă suprafaţa acestuia depăşeşte10.000 de metri pătraţi.

Pe termen mediu şi lung Lejeune vorbeşte dedeschiderea a 10 magazine, însă spune că numărul acestora se poateschimba în funcţie de oportunităţi.

Deşi deschide mai multe magazine decât înperioada de boom, Lejeune spune că în primele şase luni nu s-asimţit o revenire a consumului, valoarea coşului şi numărul devizite rămânând relativ constante.

"Sper să vedem o îmbunătăţire a situaţiei îna doua jumătate a anului şi o creştere semnificativă a consumuluiîn a doua jumătate a lui 2012."

Totuşi, în ceea ce priveşte afacerile Coramarcă a România Hypermarche, parte a grupului francez LouisDelhaize - Lejeune spune că se aşteaptă la un avans de 5-6% şi laun nivel similar al profitului.În 2010 afacerile Cora au fost de 1,44 mld. lei(342 mil. euro).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO