Mediafax.biz Exclusiv

Revin profiturile mari în auto: câţi bani aduce fiecare Mercedes, BMW sau Audi vândut

Revin profiturile mari în auto: câţi bani aduce fiecare Mercedes, BMW sau Audi vândut

Autor: Bogdan Alecu

25.08.2011, 19:17 1712

Cel mai mare profit per maşină vândută l-a înregistrat BMW Group România - de peste 4.200 de euro pe maşină, potrivit unei analize ale ZF realizate pe baza datelor Ministerului Finanţelor.

Marca germană a fost şi în top cinci creşteri, cu un avans de 38% faţă de anul anterior şi cea mai bine vândută marcă premium, cu un volum de aproape 1.600 de unităţi. Pe lângă acestea, BMW Group România a importat şi circa 100 de modele MINI, în creştere cu 17% faţă de anul anterior.

"În prezent profitabilitatea nu ţine de segmentul pe care te afli, ci de cum ţii sub control costurile. Majoritatea dealerilor şi importatorilor şi-au redimensionat costurile, iar acest lucru se vede în profit", a spus Viorel Niculescu, care a condus în perioada 1992-2005 Romcar, fostul importator Ford care a cedat activitatea către Ford România.

Niculescu deţine dealerul Jaguar Land Rover ATT. El a subliniat că în cazul mărcilor premium piaţa a rămas stabilă în ultima perioadă, existând cazuri în care cererea a depăşit oferta, cum a fost în cel al modelului Freelander.

Pe locul secund se află Mercedes-Benz, cu puţin peste 1.100 de euro profit per maşină. Profitul a fost realizat inclusiv în perioada în care Mercedes-Benz România încă reprezenta şi mărcile americane Chrysler, Jeep şi Dodge, activitate care a încetat în prima jumătate a acestui an.

Atât BMW Group România, cât şi Mercedes- Benz au înregistrat în 2009 pierderi de 2 milioane de euro, respectiv 20,6 milioane de euro, potrivit datelor Ministerului Finanţelor, la nivelul anului 2009 ambele mărci înregistrând scăderi ale vânzărilor de peste 50%, la care s-au adăugat şi discounturile oferite în piaţă pentru a reduce stocurile de la acea vreme, adaptate unei pieţe auto de peste 250.000 de unităţi. Până la închiderea ediţiei nici BMW şi nici Mercedes-Benz nu au oferit niciun comentariu legat de profitul pe anul trecut.

Porsche România s-a clasat pe poziţia a treia din punctul de vedere al profitului per maşină vândută, cu aproape 1.000 de euro câştig pentru fiecare automobil.

Pe de altă parte, compania care importă mărcile Audi, Volkswagen, Seat şi Skoda (şi mărcile Porsche şi Bentley până la mijlocul anului trecut) rămâne în continuare importatorul auto cu cel mai mare profit (20 mil. euro anul trecut). Profitul nu poate fi calculat pe fiecare marcă în parte, în contextul în care importatorii reprezintă mai multe mărci care fac parte dintr-un grup internaţional.

Unde "a dat" cu minus?

Singurul importator din top zece jucători care a înregistrat anul trecut o pierdere a fost AutoItalia Impex, cu o pierdere de 13,7 mil. euro, după ce în 2009 a avut pierderi de 1,8 mil. euro.

Astfel, la fiecare maşină vândută anul trecut AutoItalia a pierdut aproape 3.700 de euro. Compania a fost vândută anul acesta de către omul de afaceri Herbert Stein către israelienii de la Mediterranean Car Company În cazul Ford România nu a fost calculat profitul per maşină vândută, în condiţiile în care compania a preluat şi vânzările pe piaţa locală la 1 august anul trecut de la Romcar, parte a grupului Ţiriac.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO