Mediafax.biz Exclusiv

ThyssenKrupp Elevator vrea să se extindă prin achiziţii şi să revină la afacerile din 2009

Autor: Ioan Dornescu

09.03.2011, 15:20 34

"Având în vedere că piaţa de instalaţii noi a început să serestrângă, în mod automat nu ne putem dezvolta numai organic şiatunci planurile noastre vizează eventuale achiziţii ale unorportofolii de contracte de la alţi jucători. Target-ul nostru suntcompaniile care au între 50 şi 200 de ascensoare în întreţinere,iar în România există zeci de asemenea firme. În plus, ne-am propusca în acest an să deschidem în ţară una sau două sucursale", adeclarat pentru MEDIAFAX directorul general al ThyssenKruppElevator România, Cristian Bourceanu.

El a precizat că firma pe care o conduce este interesată deachiziţii de portofolii, nu şi de acţiunile respectivei firme, deşigrupul a aplicat la nivel internaţional ambele tipuri depreluări.

Bourceanu nu a oferit o estimare legată de valoarea unei astfelde achiziţii, dar a spus că aceasta va ţine cont, printre altele,de starea tehnică a echipamentelor din gestiune.

"Suntem în căutări în momentul de faţă şi vrem să facem una saudouă astfel de achiziţii", a spus el.

Reprezentantul ThyssenKrupp a afirmat că în acest moment nu s-aluat în calcul, la nivel de grup, o investiţie într-o unitate deproducţie sau de asamblare în România.

"Asemenea investiţii depind de cum se mişcă piaţa şi suntgândite la nivel regional", a precizat Bourceanu.

Şeful ThyssenKrupp Elevator România a afirmat că afacerilefirmei au scăzut anul trecut la aproape 23 milioane de lei,afectate în principal de lipsa proiectelor noi şi întârzierealucrărilor deja începute, pe fondul crizei, dar în acest an arputea reveni la nivelul de 27 milioane lei consemnat în 2009.

Vânzarea şi montajul asigură 75% din afaceri, diferenţa fiindacoperită de reparaţii, întreţinere şi piese de schimb.

"Cu datele din prezent, acest an arată mult mai bine decât 2010.În primele două luni am lucrat pe un număr dublu de oferte,comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. A crescut numărulde proiecte care ar putea fi lansate şi cererile de oferte. Pentrufirmele de ascensoare competiţia este însă foarte mare. Avem accesla o felie de tort care în ultimii ani a devenit din ce în ce maimică şi mai puţin dulce, iar doritorii au devenit din ce în ce maimulţi", a spus el.

Reprezentantul companiei a precizat că ThyssenKrupp Elevator areîn România aceiaşi concurenţi principali de la nivel european,respectiv Otis (SUA), Schindler (Elveţia) şi Kone (Finlanda), toţipatru numărându-se printre cei mai mari jucători la nivelmondial.

Bourceanu estimează că piaţa construcţiilor nu îşi va reveni lanivelul din 2007-2008 decât peste cel puţin trei - patru ani.

Legat de piaţa pe care activează, managerul ThyssenKruppElevator România a spus că este dificil de avansat o estimareprecisă, dar a apreciat că segmentul de instalări noi s-a ridicatanul trecut la aproximativ 35-40 de milioane de euro.

"Într-un an cred că sunt instalate 1.000 de ascensoare noi şi100-150 de scări rulante, iar numărul existent de echipamentefuncţionale este de peste 40.000", a spus Bourceanu.

El susţine că 60-70% din parcul de ascensoare este format dinunităţi amplasate în blocurile comuniste, iar autorităţile artrebui să lanseze un program naţional de modernizare, asemănătorcelui de reabilitări termice, în condiţiile în care gradul de uzurăal echipamentelor este unul crescut.

ThyssenKrupp Elevator este a treia companie producătoare deascensoare din lume, iar grupul din care face parte, specializat înmai multe domenii, este cel mai mare producător de oţel dinGermania. ThyssenKrupp este prezent în România prin mai multecompanii.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO