Mediafax.biz Exclusiv

Un milion de euro pe lună fac site-urile de reduceri. La începutul anului erau 21 de site-uri, acum sunt 97

Un milion de euro pe lună fac site-urile de reduceri. La începutul anului erau 21 de site-uri, acum sunt 97

Autor: Ştefan Vrabie

14.08.2011, 18:34 619

Peste 97 de site-uri oferă cupoane de reduceri faţă de 21, câte au fost înregistrate la începutul anului. Conform Redutti.ro un agregator local al cupoanelor de reduceri, piaţa până la sfârşitul lunii iulie a fost de 7,65 milioane de euro, ceea ce înseamnă peste un milion de euro pe lună. Valoarea medie a discount-urilor pe toate deal-urile a fost de 61% cu o mare parte a vânzărilor venind din categoria pachetelor de vacanţă.

Vânzările din categoria "Vacanţe" reprezintă peste 44% din vânzările totale din această lună, astfel zece din primele 15 oferte cu cele mai mari vânzări fac parte din această categorie, Bulgaria fiind destinaţia preferată pentru vacanţele din afara României.

"În luna iulie, mai mult decât oricând, modelul reducerilor s-a dovedit a fi un canal de promovare eficient. Conceptul este perceput mult mai bine acum, după un an de prezenţă, ca fiind un canal de promovare şi nu unul de generare de profit instant", a declarat Andrei Ştefan, manager al Redutti.ro.

Următoarea categorie în topul preferinţelor cumpărătorilor de oferte prin reduceri de grup este cea a serviciilor de "Îngrijire Personală" care s-a ridicat la aproximativ 1,64 milioane de lei (circa 20,94% din totalul vânzărilor pe luna iulie).

Sectorul cupoanelor de reduceri, care pe piaţa din România este un business relativ nou, a înregistrat o creştere semnificativă de la lună la lună. Dacă în luna ianuarie vânzările erau de circa 1,8 milioane de lei, luna iulie a înregistrat o creş tere de peste 300%, la 7,84 mil. lei. Dinamica pieţei a generat o creştere de 36,01% în iulie faţă de iunie, fapt ce a reprezentat cea mai mare creştere de la lună la lună înregistrată până acum. În ianuarie au fost înregistrate 21 de site-uri care au publicat oferte, potrivit Redutti.ro. Aproximativ jumătate dintre acestea şi-au demarat activitatea începând din septembrie-octombrie 2010, consolidându-şi, în timp, poziţia pe piaţă şi formând un nucleu care şi-a menţinut poziţia în topul site-urilor de reduceri.

"Însă au fost şi cazuri în care site-uri mai noi au reuşit să se situeze într-un timp relativ scurt pe poziţiile superioare ale acestui clasament, ceea ce demonstreză că strategia de business a fost una bine pusă la punct", a declarat pentru ZF Andrei Ştefan.

Cu toate că numărul site-urilor de reduceri a crescut de peste patru ori de la începutul anului, aproape 80% din vânzări sunt generate de primele zece site-uri. Restul de 85 de site-uri au generat peste 20% din vânzările pe iulie.

Redutti.ro s-a desprins ca proiect separat din FaceBrands.ro - serviciul de monitorizare a paginilor Facebook în România.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO