Mediafax.biz Exclusiv

Un sfert din încasările Pizza Hut vin din livrări la domiciliu

Un sfert din încasările Pizza Hut vin din livrări la domiciliu

Autor: Cristina Rosca

28.11.2011, 10:00 331

"În cazul PHD am deschis trei unităţi în 2010 şi una anul acesta, urmând ca anul viitor să mai deschidem încă două. Până la finalul anului nu avem planificate alte inaugurări. În cazul Pizza Hut nu am avut deschideri în ultimii doi ani şi nici nu intenţionăm să facem acest lucru în 2012", spune Carmen Lupuleţ, director de marketing în cadrul grupului Pizza Hut.

Investiţia necesară unui local PHD este de până la 10 ori mai mică decât în cazul unui restaurant Pizza Hut. Lupuleţ nu dă detalii despre viitoarele locaţii PHD, dar lasă de înţeles că acest concept ar putea fi implementat şi în provincie, livrările la domiciliu ale Pizza Hut fiind deocamdată prezente doar în capitală.

"Dacă semnele redresării economice vor continua să apară, avem în vedere să ne extindem, cât mai curând, şi în alte oraşe din ţară.Nu putem specifica o dată exactă sau o locaţie anume."

Lanţul de restaurante a intrat pe piaţa locală în 1994, iar serviciul de livrare la domiciliu a fost introdus la finalul lui 2007.

În prezent există 13 restaurante Pizza Hut, dintre care opt în Bucureşti, două în Cluj şi câte unul în Constanţa, Iaşi şi Timişoara şi opt unităţi PHD, toate în capitală.

Cum a fost 2011?

Lansarea PHD a avut loc în ultimul moment de boom economic. Criza financiară izbucnită la finalul lui 2008 s-a repercutat şi asupra consumului, care a început să scadă începând cu 2009.În aceste condiţii, românii au ales să iasă mai rar la restaurant sau în oraş.

Astfel, afacerile restaurantelor au intrat pe un trend descendent, unele businessuri intrând chiar în insolvenţă sau fiind forţate să închidă unităţi (Burger King, Zerillo's).

Cu toate acestea, afacerile PHD au crescut constant, urmând a ajunge anul acesta la 25% din totalul veniturilor companiei. Astfel, unităţile de livrare la domiciliu vor ajunge la un business de 3 milioane de euro, cu 36% mai mare decât în 2010.

În schimb, restaurantele Pizza Hut vor termina anul cu 8,5 mil. euro, în creştere uşoară faţă de nivelul de 8,4 mil. euro în 2010. În total businessul lanţului de restaurante va urca cu circa 8,5%.

"PHD este un brand nou, în continuă creştere, atât din punct de vedere al numărului de locaţii, cât şi al tranzacţiilor săptămânale. Pizza Hut este un brand deja stabil, la care variaţiile nu mai sunt aşa spectaculoase."

Totuşi, Lupuleţ spune cu doar o lună înainte de finalul anului că 2011 a fost comparabil cu 2010. Ea recunoaşte însă că pe parcurs au fost fluctuaţii care "ne determinau să credem uneori că este mai bun, iar alteori că este mai slab.Acum putem spune, cu certitudine, că perioadele calendaristice sunt perfect comparabile din punct de vedere al rezultatelor".

Vin mai mulţi şi vor mai ieftin

Ea mai explică faptul că pentru Pizza Hut cel mai bun nivel al consumului a fost atins în 2008, de aceea, raportând la acest an, nu se poate vorbi de o revenire.

"Clienţii însă ne trec pragul în grupuri mai mari şi accesează ofertele speciale."

Restaurantele Pizza Hut au 10.000 de clienţi pe lună, un număr relativ constant comparativ cu 2010.PHD are peste 2.500 de clienţi zilnici, respectiv peste 900.000 de clienţi pe an. Numărul acestora a crescut cu peste 30% comparativ cu anul anterior.

Valoarea medie a bonului a rămas relativ constantă comparativ cu 2010, respectiv 35-45 de lei.În cazul serviciului de livrare la domiciliu, cele mai vândute produse sunt pizza şi pastele.

În cazul restaurantelor Pizza Hut, în top, pe primul loc se găseşte pizza (în special cea cu blatul pufos), pastele şi apoi salatele.

"Cam 25-30% dintre clienţii noştri vin în medie o dată pe săptămână la Pizza Hut, restul, în medie, cam la două-trei săptămâni."

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO