"În 2011 e posibilă o stabilizare a segmentului, cu o creştere temperată în anii viitori. E un segment în care consumatorii devin din ce în ce mai atenţi la alegerile pe care le fac. Asistăm la o continuă sofisticare a acestora", a spus ea.
Reprezentantul Ursus vede o creştere temperată a acestei zone în anii viitori.
"Segmentul superpremium din care fac parte Peroni şi Pilsner Urquell este cel în care efectele crizei economice şi-au pus puternic amprenta. Micşorarea segmentului a fost cauzată de un fenomen vizibil de migrare a consumatorilor către segmentul premium, dar şi de reducerea intensităţii şi a frecvenţei consumului de bere, mai ales în HoReCa (hoteluri, restaurante - n.red.), principalul canal de comercializare în categorie", spune Andrei.
Vânzările de bere au înregistrat o scădere de 0,7% în perioada iunie-august anul acesta,comparativ cu perioada similară din 2010, relevă o analiză a ZF pe baza datelor Institutului Naţional de Statistică (INS).
În total, berarii au vândut în această perioadă puţin peste 6 milioane de hectolitri de bere, iar cea mai bună lună şi singura de creştere a fost iunie, avans anulat însă de scăderile din iulie şi august.
În total, în primele opt luni ale acestui an, piaţa de bere a avut o scădere de 0,4% comparativ cu perioada similară din 2010, ceea ce indică faptul că industria se îndreaptă spre un nou an de scădere. Ar fi al treilea, după ce consumul a scăzut atât în 2009, cât şi în 2010.
Piaţa locală de bere este evaluată de Ernst & Young la aproape 1,8 mld. euro (valoare care include TVA).
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels