Premium

Cultul nespresso

Cultul nespresso
29.04.2010, 14:58 307

El Bulli si The Fat Duck s-au luptat mult timp pentru suprematiain topul celor mai bune restaurante din lume. Totusi, oricat demare ar fi concurenta, au un lucru in comun - cafeauaNespresso.

Dupa meniul cu 30 de creatii diferite de la cel mai bunrestaurant din lume, El Bulli, cei 180 de alesi (in fiecare an sedepun 2 milioane de cereri pentru o masa acolo) incheie festinul cuun espresso de la Nespresso. Dupa acelasi tipic se desfasoara simesele gourmet de la inaltime, cafeaua Nespresso energizandpasagerii de la business si First Class care zboara cu SwissAirlines, British Airways sau Lufthansa.

Nespresso,sustinut si de puterea celui mai mare grup alimentar din lume, areusit sa starneasca in ultimii ani o revolutie pe piata cafelei,asemanatoare cu ceea ce a facut Starbucks, dar la un alt nivel sipentru un segment premium.

Ideea de la care a pornit a fost simpla - compania a sesizatnevoia con­sumatorilor pentru un espresso autentic home made si aregandit total espresorul profesional. Daca pe vremuri pentru aavea o cafea ca in Italia era nevoie de o masinarie de dimensiuneaunui Mini, Nespresso a lansat pe piata espresoare de dimensiunireduse, cu design fashion (a castigat premiul red dot pentrudesign). Nu in ultimul rand, a inteles cultul pentru un espressobun si a concentrat, intr-o simpla capsula, o cantitate suficientapentru o cafea autentica. Nu a neglijat nici calitatea cafelei, iarspecialistii companiei elvetiene cutreiera lumea (Brazilia,Columbia, Costa-Rica, India sau Etiopia) in cautarea boabelorperfecte.

In plus, a dez­vol­tat conceptul de club unde se poate inscrieoricine achizitioneaza unul dintre produsele companiei (in prezenta atins nivelul de 7 milioane de membri din toata lumea). Nu poatefi trecut cu vederea nici faptul ca a adus sex-appeal in lumeacafelei si a devenit un status simbol ravnit de executivii de topsau vedete.

Asa a devenit liderul pietei de cafea din Europa, fiind diviziaNestlé cu cea mai mare crestere, in medie 30% pe an din 2001 (in2009, in ciuda crizei, vanzarile s-au majorat cu 22%, ajungand la 2miliarde de euro).

La succesul conceptului a contribuit si faptul ca a mizat pestralucirea Hollywood-ului (strategie de business aplicata cu folosde multe branduri de lux). Cel mai faimos ambasador este GeorgeClooney, care zambeste sarmant in toate reclamele brandului si lestarneste clientilor pofta de cafea din vitrinaboutique-urilor.

Cat despre boutique-uri, au fost gandite asemenea magazinelor defashion de lux, cu servicii personalizate si locatii exclusiviste.De exemplu boutique-ul din Geneva se afla in Place des Florentins,in mijlocul paradisului pasionatilor de orologerie.

Apropo de legatura cu lumea ceasurilor, Mike Horn, sustinut dePanerai in expeditia Pangaea, prin care si-a propus sa atragaatentia asupra starii in care se afla planeta, a incheiat unparteneriat cu Nespresso si a devenit ambasadorul programului desustena­bilitate Ecolaboration.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO