Prima pagina

Afacerea anului SIAB, prilej de shopping de peste 20 mil. euro

17.10.2005, 19:41 5

Un Rolls Royce, doua Lamborghini, Aston Martin si patru Maserati. Astfel se poate rezuma recolta de comenzi pentru masini de superlux realizata la Salonul International de Automobile Bucuresti (SIAB), care tocmai s-a incheiat saptamana trecuta. Numarul preliminar al comenzilor ferme si al precontractelor incheiate la SIAB depaseste 1.500-2.000 de unitati, potrivit estimarilor, cu o valoare de peste 20 mil. euro.

"Pentru o masina am incheiat deja un precontract. Urmeaza sa derulam in perioada urmatoare un drive-test cu o serie de clienti potentiali pentru Rolls Royce Phantom, in urma caruia speram sa inregistram mai multe comenzi", spune Michael Schmidt, directorul general al Automobile Bavaria, importatorul pe piata locala al grupului german BMW. Pretul fara taxe al unui Rolls Royce Phantom este de peste 350.000 de euro.

Schmidt spune ca SIAB a insemnat pentru importator si un numar de peste 40 de comenzi pentru diferitele modele din gama BMW.

Pentru Porsche Romania, cel mai mare importator de pe piata locala, SIAB a reprezentat un agent bun de vanzari, mai ales ca la editia din acest an compania a detinut cea mai mare suprafata expozitionala intre toti importatorii.

Dincolo de comenzile pentru modele de volum precum Skoda sau limuzine de lux precum Audi, la standurile Porsche Romania s-au incheiat inca din primele zile si mai multe precontracte pentru modelele sportive Lamborghini, al caror pret este tot de ordinul sutelor de mii de euro.

SIAB a insemnat precontracte si comenzi ferme si pentru grupul AutoItalia, reprezentantul pe piata locala al grupului italian Fiat. Pe langa Fiat sau Alfa Romeo, pe lista marcilor pentru care AutoItalia a incheiat contracte se afla si SsangYong sau marca de lux Maserati, care a primit 4 comenzi pentru limuzina Quattroporte si modelul sportiv Gransport.

Pretul unei limuzine Maserati Quattroporte se apropie de 100.000 de euro. Cele mai mari vanzari au fost inregistrate, la fel ca si la nivelul intregii piete auto, de producatorul local Dacia. Peste 400 de masini au fost deja comandate de cei care au trecut pe la standurile Dacia, aproape o treime orientandu-se catre modelul Logan Diesel, prezentat in premiera la salon.

Renault a obtinut, potrivit oficialilor Renault Nissan Romania, comenzi de peste 250 de unitati, in special pentru modele precum Clio Symbol sau Megane Sedan, in timp ce Nissan s-a apropiat de o suta de comenzi, mai ales pentru modelul de teren Pathfinder sau limuzina Primera.

Producatorul suedez Volvo a inregistrat pe perioada salonului peste 50 de contracte, in timp ce japonezii de la Honda conteaza, potrivit importatorului Carpati Motors, pe 60-70 de comenzi. Toyota a anuntat aproximativ 250 de precontracte si chiar si marca americana Hummer si-a gasit la SIAB un cumparator pentru modelul H2.

Opel inregistrase pana la inceputul weekendului trecut comenzi de 150 de unitati, in special pentru modelul Astra, care a beneficiat de o promotie speciala pe durata SIAB.

"Nu au fost semnate la SIAB decat cateva contracte, salonul reprezentand pentru clienti doar o modalitate de a lua contact cu masinile. Ulterior acestia se duceau la dealeri unde incheiau contractele", explica Cristian Oltean, director de marketing si comunicare la General Motors Romania, importatorul Opel pe piata locala.

Numarul de comenzi anuntat de importatori este sensibil mai mare decat cel inregistrat in urma cu doi ani la editia precedenta a SIAB, cand au fost anuntate 400-500 de comenzi.

"Diferenta a fost facuta si de ofertele de finantare prezente la salon. Au fost oferte promotionale care i-au determinat pe unii dintre clienti sa devanseze momentul achizitiei. Oricum cred ca o buna parte dintre efectele ofertelor de la SIAB se vor vedea in zilele si saptamanile viitoare", explica Radu Cristian, director comercial la Trust Motors, importatorul Peugeot pe piata locala.

Privit de aproape toti participantii ca un plus fata de editia precedenta, SIAB 2005 reprezinta si o afacere mult mai buna pentru organizatori.

Thierry Hesse, presedintele AMC Promotion, organizatorul SIAB, spune ca estimeaza un volum al vizitatorilor situat intre 230.000 si 250.000 de persoane. Aceasta va permite editiei din acest an sa realizeze o cifra de afaceri de 1,5-1,8 milioane de euro, din care aproximativ o treime va fi reprezentata de bilete.

Editia din acest an ar putea fi si ultima gazduita de Romaero Baneasa. Editia viitoare a SIAB ar putea fi prima organizata la Romexpo si prima la care vor participa si marcile grupului Tiriac.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO