Prima pagina

Bechtel isi va instala cartierul general la Cluj

07.05.2004, 00:00 53



Osciland intre Targu Mures, Brasov si Cluj, reprezentantii firmei americane care se va ocupa de construirea celui mai important obiectiv de infrastructura din Europa in acest moment au ales Clujul.



Biroul central al firmei Bechtel va fi la Cluj-Napoca. "Am ales Clujul deoarece acesta este orasul cel mai important din regiune si era pentru noi o alegere naturala", a declarat Walker Kimball, seful reprezentantei clujene a Bechtel Romania.



Lucrarile la autostrada Brasov-Bors vor incepe in 4 iulie, iar punctul de plecare din judetul Cluj spre Bihor va fi ales intre doua locatii: Campia Turzii ori Gilau, au anuntat ieri reprezentantii americani ai societatii Bechtel Romania.



In judetul Cluj, autostrada va strabate aproximativ 52 de kilometri.



"Autostrada va fi construita din bitum, iar statiile de bitum vor fi construite de noi cu materie prima si mana de lucru din Romania. Inca nu s-a hotarat care va fi furnizorul materiei prime, insa luam in considerare toate resursele si capacitatile de lucru existente", a declarat Walker Kimball, unul dintre directorii SC Bechtel Romania, care a adaugat ca vor fi respectate toate cerintele privitoare la calitatea lucrarilor cerute de legislatia romaneasca.



Kimball a mai spus ca proiectul a fost impartit in opt tronsoane, iar in acest an lucrarile vor incepe simultan pe doua segmente, unul in judetul Cluj, celalalt in Bihor. "Constructia autostrazii va fi finalizata in 2012, iar conform planului, in 2008 vor fi terminate primele doua tronsoane. "La constructia autostrazii vom lucra cu firme contractante si cu angajati romani. Numele acestor companii vor fi facute publice inainte de inceperea lucrarilor", a declarat reprezentantul societatii Bechtel, Michael Mix, adaugand ca societatile vor fi selectate in functie de capabilitati, marimea companiei si standardele de calitate ale acesteia.



Autostrada va fi construita impreuna cu societatea turca NK, cu care americanii spun ca lucreaza de peste 20 de ani.



"Autostrada Brasov-Bors este cel mai mare proiect de infrastructura din Europa si unul dintre cele mai mari de pe glob. Ea va avea o lungime de 415 km, iar totalul costurilor este de 2,2 miliarde de euro. Pentru Bechtel, securitatea muncii va fi esentiala. Principiul pe baza caruia vom angaja personalul va fi 'Zero accidente'", a afirmat Michael Mix.



Acesta a mai spus ca, in functie de compozitia si duritatea terenului, constructia unui kilometru de autostrada va costa intre 3,5 - 4,5 milioane de euro.



Directorul de relatii publice al firmei Bechtel Romania, Howard Menaker, a declarat, in finalul discutiilor purtate cu reprezentantii presei, ca este impresionat de sustinerea politica pe care o are constructia autostrazii.



El a considerat ca autostrada va aduce beneficii importante Romaniei in contextul aderarii la Uniunea Europeana.



Acest proiect a fost criticat de Uniunea Europeana care este implicata in finantarea coridorului patru de transport al UE, prin sudul Transilvaniei, pe traseul Timisoara-Deva-Sibiu. Oficialii UE au fost nemultumiti ca Bechtel a castigat acest contract fara licitatie.
transilvania@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO