Prima pagina

Berea ii tine in forma pe suporteri

Berea ii tine in forma pe suporteri
06.06.2008, 14:12 41

Euro 2008 va aduce producatorilor de bere cresteri ale vanzarilor intre 25% si 30% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Piata berii nu va inregistra insa in 2008 un avans al volumelor vandute mai mare de 5%, revenind la ritmurile de crestere inregistrate inainte de 2006.

"Campionatul de fotbal reprezinta un motor important de crestere a volumelor anul acesta. Piata berii din Romania insa este deja consolidata si matura, astfel ca pana la sfarsitul anului 2008 estimam ca aceste cresteri nu vor depasi 5%. Pe perioada campionatului insa, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, la nivel de piata, cresterea va fi in jur de 25-30%", a declarat Catalin Ignat, vicepresedinte URBB.

URBB, companie cu afaceri de peste 100 mil. euro la finele anului trecut, are in portofoliu, printre altele, brandul Tuborg, dar si Carlsberg, unul dintre cei sase parteneri ai UEFA din 2004.

Vanzarile de bere s-au majorat cu peste 10% in luna iunie a anului trecut pe fondul temperaturilor ridicate, transformand astfel 2007 in primul an fara eveniment sportiv major cu rezultate peste asteptari. Spre comparatie, in 2005, an fara competitii majore de fotbal, vanzarile de bere din sectorul HoReCa au scazut cu 38% in iunie-iulie, potrivit datelor AC Nielsen, fata de 2004, an in care Portugalia a organizat Campionatul European de Fotbal.

Romania este una dintre tarile Europei Centrale si de Est cu cel mai mare ritm de crestere al consumului de bere pe cap de locuitor din ultimii ani. In timp ce in 2004, media de consum anual de bere pe cap de locuitor era de aproximativ 66 de litri, in 2008 aceasta ar putea atinge 95 de litri, potrivit datelor Asociatiei Berarii Romaniei.
Piata locala a berii a atins la finele anului trecut un volum de 19,4 milioane de hectolitri de bere, incetinind ritmul la un avans de doar 9,6% fata de 2006 si un consum de 89 de litri de bere, comparativ 81 de litri in urma cu doi ani, cand Romania a depasit media consumului de bere in Europa. Potrivit estimarilor principalilor producatori, piata berii ar putea atinge la finele acestui an un volum de 20 de milioane de hectolitri de bere.

"Anul acesta ne asteptam la cresteri semnificative ale vanzarilor. In mod normal, pe sectorul HoReCa, inceperea verii face ca vanzarile de bere sa creasca cu aproximativ 20-25% (n.red-iunie versus mai). In ceea ce priveste reteaua de retail, cresterea obtinuta in luna iunie fata de luna mai este de 20%", spune Ignat.

"Fata de vara anului 2006, in care s-a inregistrat o crestere a vanzarilor Carlsberg de 40-45%, pe canalul HoReCa, iar pe retail de 30%, estimam ca pe finalul lunii mai si in iunie versus aceeasi perioada a anului trecut, volumul vanzarilor Carlsberg pe plan local va inregistra o crestere de 40%. In ceea ce priveste compania URBB, pana la finele lui 2008, estimam ca volumul vanzarilor de bere vor inregistra o crestere cu 20% fata de volumul 2007", estimeaza vicepresedintele URBB.

Berarii si fotbalul

Toti producatorii de bere locali din top cinci (Heineken Romania, Ursus Breweries, InBev Romania, European Food si United Romanian Breweries Bereprod) isi promoveaza brandurile principale din portofoliu prin sponsorizarea fie a unei competitii fotbal, fie a una sau mai multe echipe de fotbal.

Carlsberg este sponsorul UEFA din 2004

Heineken si-a reinnoit din 2006 contractul cu UEFA pentru sponsorizarea competitiei UEFA Champions League pentru urmatorii trei ani, incepand cu sezonul 2006-2007 pana in sezonul 2008-2009.

InBev este sponsorul echipei nationale a Romaniei de zece ani.

Burger, detinut de grupul alimentar European Food a fost sponsor al diviziei A de fotbal din Romania din anul 2004 si este mai nou sponsor al Ligii ntai de Fotbal.

Ursus Breweries, filiala locala a grupului SabMiller, sponsorizeaza incepand din septembrie 2006 Cupa Romaniei de Fotbal prin intermediul brandului Timisoreana.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO