Prima pagina

Bucuresti Mall, de anul trecut pe profit

02.03.2004, 00:00 24



Anchor Grup, compania care detine primul complex comercial de tip mall de pe piata romaneasca, Bucuresti Mall, a realizat anul trecut o cifra de afaceri de aproape 13,5 milioane euro, in crestere cu 12% fata de valoarea de aproape 12 milioane euro inregistrata in urma cu un an.



"Noi am trecut de anul trecut pe profit, care este in totalitate reinvestit" a declarat Ali Ergun Ergen, directorul general al companiei.



De la deschiderea Bucuresti Mall in 1999, compania a inregistrat an de an pierderi, potrivit datelor Ministerului de Finante. Astfel, pe masura ce cifra de afaceri a crescut de la 2,8 milioane euro in 1999 la 11,8 milioane euro in 2002, pierderile au scazut de la 15,7 milioane euro in 1999 la 1,6 milioane euro in 2002.



Potrivit lui Ali Ergun Ergen, perioada de recuperare a investitiei in Bucuresti Mall va fi de opt ani, o valoare mai mica decat media din Europa si Statele Unite. Cum Bucuresti Mall a fost deschis in luna septembrie a anului 1999, aceasta inseamna ca la sfarsitul anului 2007 complexul din zona Vitan va fi returnat deja investitia de 35 milioane dolari facuta de grupul turcesc, care are pentru acest an in pregatire un al doilea proiect de complex comercial.



Plaza Romania, caci aceasta este denumirea celui de-al doilea complex comercial de tip mall al Anchor Grup din Bucuresti, va fi deschis in toamna acestui an, pana in prezent suprafata comerciala disponibila fiind inchiriata in proportie de peste 80%( pentru comparatie, in momentul deschiderii gradul de ocupare al Bucuresti Mall a fost de 70-75%).



Potrivit oficialului Anchor Grup, exista o cerere foarte mare venita din partea chiriasilor, atat cei care sunt prezenti in Bucuresti Mall, cat si a noilor retaileri care isi vor face intrarea pe piata romaneasca prin Plaza Romania. "Din totalul chiriasilor Plaza Romania, circa 25-35% sunt clienti nou intrati pe piata" adauga Ali Ergun Ergen.



Cresterea numarului de chiriasi a fost posibila deoarece suprafata totala a complexului comercial Plaza Romania era programata initial la peste 80.000 de metri patrati, in crestere cu aproape 60% fata de cei peste 50.000 de metri patrati ai Bucuresti Mall. In plus, aceasta a fost suplimentata cu peste 5.000 de metri patrati ca urmare a numarului mari de solicitari.



Desi cererile din partea potentialilor chiriasi depasesc suprafata disponibila a Plaza Romania, Ali Ergun Ergen spune ca vor fi pastrate cateva spatii de magazine, acestea fiind destinate in mod special retailerilor care vor intra pe piata romaneasca dupa deschiderea in aceasta toamna a Plaza Romania.



Complexul comercial Plaza Romania va implica o investitie de 35 milioane euro si va fi amplasat pe locul unui fost "templu al foamei", cel din zona Lujerului, pe care grupul turc l-a cumparat la pachet impreuna cu cel din Vitan pentru 6 milioane dolari.



Plaza Romania va include, la fel ca si Bucuresti Mall, un cinematograf Multiplex, un supermarket Gima si o zona cu 25 de restaurante, dar si un magazin multimedia de mare suprafata - Media Galaxy, operat de grupul Altex. Vor fi disponibile, potrivit oficialilor Anchor Grup, si peste 150 de magazine, iar parcarea va avea 2.400 de locuri. ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO