Prima pagina

Casierele de la Cora au numarat anul trecut 100 de milioane de euro

20.04.2005, 20:21 64

Grupul francez Cora va ajunge anul acesta la o cifra de afaceri de aproape 150 de milioane de euro, insa va continua sa inregistreze pierderi din activitatea din Romania. Cora a deschis primul hipermarket in Bucuresri in 2003.

"Primul magazin a avut peste 20 de milioane de vizitatori si o cifra de afaceri anul trecut de peste 100 de milioane de euro. Ritmul anual de crestere al vanzarilor este de 30%", a declarat Philippe Lejeune, director general al Cora, responsabil pentru tarile din Europa Centrala si de Est.

Cifra de afaceri de 150 de milioane de euro va fi atinsa, potrivit reprezentantului Cora, prin deschiderea in toamna acestui an a unui al doilea magazin Cora in Bucuresti, pe locul fostei fabrici de lapte Miorita din zona Lujerului. Magazinul va implica investitii de 40 mil. euro. In plus, francezii vor incepe constructia unui al treilea magazin la Cluj, care va implica o investitie de 25 mil. euro si care va fi deschis anul viitor.

Chiar si cu aceste magazine, Cora nu va putea incheia cu profit activitatea din Romania, primele profituri urmand sa apara abia peste "patru-cinci ani".

Investitiile de peste 115 milioane de euro in cele trei magazine din Bucuresti si Cluj vor fi suplimentate, apreciaza Lejeune, in functie de modul cum va evolua piata romaneasca si de terenurile care vor fi gasite.

"Suntem interesati de un alt magazin in Bucuresti (compania a cumparat un teren in urma cu mai multi ani in sudul orasului - n. red.), iar daca piata va cere, vom deschide si alte magazine. In principiu, ne-am propus sa deschidem cel putin un magazin pe an", adauga Lejeune.

Cora face parte din grupul francez Louis Delhaize, cel care mai detine in Romania reteaua de magazine de tip discount Profi. Francezii au decis sa infiinteze de la inceputul lunii iulie o centrala de achizitii comuna - Provera Romania, pentru cele doua entitati de pe piata. Scopul centralei este, potrivit lui Franck Johner, responsabilul Provera Romania, acela de a obtine conditii mai bune pentru achizitionarea produselor, ceea ce se va traduce in preturi mai bune pentru clientii finali.

El a mai spus ca in urmatoarele luni va fi lansata de catre cele doua entitati din Romania o marca proprie din categoria celui mai mic pret, similar celor pe care le detin retelele de magazine Carrefour (No. 1), Metro (Aro) sau Billa (Clever).

Pe langa Cora, pe piata romaneasca mai exista o retea de hipermarketuri, detinuta tot de un grup francez. Carrefour Romania detine in prezent patru magazine situate in Bucuresti si Brasov, compania urmand sa deschida anul acesta un alt magazin in Ploiesti si sa inceapa constructiile la alte doua sau trei magazine.

Cele patru magazine Carrefour au realizat anul trecut o cifra de afaceri de peste 220 mil. euro, valoare dubla fata de anul 2003, cand au fost operationale doar doua magazine. Cu toate acestea, Carrefour nu a realizat inca un rezultat pozitiv in Romania, anul trecut permitand francezilor doar obtinerea unui profit operational de 4 mil. euro. ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO