Prima pagina

Coca-Cola a injectat 10 milioane de euro in Dorna

10.05.2004, 00:00 13



De la preluarea de catre gigantul Coca-Cola, in vara lui 2002, vanzarile apelor minerale Dorna s-au dublat, in urma unor puternice campanii de promovare si a intaririi distributiei in zone unde pana atunci produsele nu ajungeau.



"In cei aproape doi ani de la preluarea am investit 10 milioane de euro in Dorna", a declarat pentru ZF directorul de marketing Coca-Cola Romania din cadrul diviziei bauturi necarbonatate, Bianca Bourbon.



Aceste investitii de pana acum s-au concentrat catre modernizarea liniilor de productie existente si achizitionarea de linii noi, a afirmat Bourbon.



Achizitia din 2002, care a fost realizata de The Coca-Cola Company impreuna cu imbuteliatorul Coca-Cola Hellenic Bottling Company (CCHBC) s-a ridicat la 39 milioane de euro. Aceasta a inclus trei branduri: Dorna, Poiana Negri si Izvorul Alb.



Pana acum, investitiile s-au concentrat pe Dorna si Izvorul Alb, dar Broubon afirma ca si Poiana Negri va avea partea sa de promovare.



"Intr-o prima faza era foarte important sa asiguram disponibilitatea produselor in cat mai multe locuri. Din punct de vedere al marketingului, aveam trei branduri care nu beneficiasera de mult suport. Prioritatea era sa asiguram notoritatea acestor branduri si sa construim o imagine," a spus Bourbon.



In urma efectuarii mai multor studii de piata, compania a observat ca imaginea acestor branduri era legata de denumirea lor de origine, iar beneficiile se legau de sanatate.



"Dar nu aveau nimic in plus," a adaugat Bourbon. "Ne-am decis sa pastram baza de valori traditionale si sa incepem sa construim aceste branduri catre un teritoriu mai modern, adresandu-ne oamenilor de la oras care traiesc o viata moderna si care sunt stresati."



Asa s-a nascut prima campanie Dorna, in vara anului trecut ("Esti 70% apa, esti ceea ce bei"), care avea la baza ideea conform careia apa este parte din viata omului, iar aportul de apa este adus a oras intr-un mod modern. A urmat apoi campania pentru Izvorul Alb, care este o apa plata, cu continut scazut de sodiu.



"Piata de apa plata reprezinta circa 17% catre 20% din totalul pietei apelor din Romania, dar creste foarte repede, cu ritm dublu, pe cand cea de apa minerala carbonatata inregistreaza cresteri cu doua cifre (n.red. double digit growth)," a spus Bourbon, adaugand ca in aceasta vara va urma o noua campanie de promovare pentru cele doua marci.



Intre timp, compania negociaza exportul in mai multe tari din lume, deocamdata Dorna fiind prezenta in Grecia si Republica Moldova.



Conform CCHBC, programul de investitii pe 2004 in Romania se ridica la 38 milioane de euro. CCHBC Romania a obtinut in 2003 o cifra de afaceri de 19,5 milioane de euro, cu 44,7% mai mult fata de 2002. Profitul brut a atins 18,1 milioane euro, cu peste doua ori peste nivelul din 2002.



In urma cu patru ani, un alt gigant de pe piata bunurilor alimentare, Nestle, a achizitionat marca de napolitane de la producatorul local Joe IBC, fapt care avea sa-i deschida partie si pe terenul productiei in Romania.Tot cateva milioane de dolari a platit si al doilea jucator mondial din domeniul bunurilor de larg consum, Kraft Foods, cand a achizitionat spre sfarsitul lui 2001 marca de cafea Nova Brasilia de la grupul Supreme Chocolats, detinut de investitori libanezi.
claudia.covaci@zf.ro ; ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO