Prima pagina

Continental angajeaza si mai multi ingineri

25.07.2005, 19:48 20

Producatorul german de anvelope Continental si-a stabilit ca prioritate pe piata romaneasca dezvoltarea centrului de cercetare si dezvoltare de la Sibiu, dupa ce a investit pana acum peste 150 de milioane de euro in patru fabrici de anvelope si componente auto.

"Am angajat 200 de ingineri care lucreaza in cadrul centrului de cercetare si dezvoltare de la Sibiu, unde avem si o fabrica de componente electronice. Prioritatea noastra este cresterea numarului de ingineri", a spus Hans Joachim Nikolin, membru in Consiliul de Conducere al grupului Continental.

Grupul german a intrat oficial pe piata romaneasca in anul 1999, prin deschiderea unei fabrici de anvelope la Timisoara, ca parte a strategiei sale de a se extinde in pietele cu forta de munca ieftina. Ulterior, germanii au deschis alte trei fabrici in zona de vest a tarii, iar de anul trecut au anuntat o schimbare de strategie.

La deschiderea fabricii din Sibiu, reprezentantii Continental au spus ca vor angaja o mare parte dintre absolventii Facultatii de Calculatoare din Sibiu.

Schimbarea perceptiei asupra Romaniei, dintr-o tara cu costuri reduse intr-una capabila sa ofere produse de calitate, este confirmata si de mutarile anuntate de principalii concurenti ai Continental.

Grupul francez Michelin, cel care a cumparat in anul 2001 doua fabrici de anvelope ale grupului Tofan, a inceput sa produca in Romania anvelope din gama medie si va incepe chiar productia de anvelope sub marca Michelin.

Italienii de la Pirelli, al cincilea producator mondial din domeniul anvelopelor, au decis sa investeasca 110 milioane de euro intr-o fabrica de anvelope de inalta performanta, pe piata romaneasca.

"Ne-am indreptat catre Romania deoarece piata este mult mai competitiva decat a celorlalte tari din estul Europei, iar oamenii sunt mult mai bine pregatiti. Cheltuielile cu materiile prime, cu energia sau alte costuri sunt comparabile cu cele din UE. Singura diferenta o fac cheltuielile salariale. Romania inseamna intr-adevar costuri salariale mai mici, insa la o calitate a serviciilor asemanatoare cu cea din UE", a spus Francesco Gori, director executiv al Pirelli Tyres.

Pirelli si Continental au inaugurat saptamana trecuta la Slatina o investitie de 40 de milioane de euro intr-o fabrica de insertii metalice (cord metalic, ingredient de baza pentru realizarea scheletului pe care se realizeaza anvelopa).

Cord Romania este un joint-venture in care Pirelli participa cu 80% si Continental cu 20%.

"Este foarte important in cazul unor delocalizari ale productiei ca autoritatile locale sa sprijine investitorul. Din acest punct de vedere noi am primit toate autorizatiile in doar 45 de zile", a mai spus Gori.

Situatia este complet diferita fata de cea pe care a afisat-o timp de mai multi ani producatorul german Continental. Reprezentantii grupului german nu pierdeau nici o ocazie pentru a acuza birocratia de pe piata romaneasca.

Fabrica Pirelli-Continental de la Slatina ocupa o suprafata de 100.000 de metri patrati si are 135 de angajati, productia fiind destinata atat exportului (80% din productie), cat si fabricilor de pe piata romaneasca (20%).

"Pana in anul 2010, Cord Romania va avea 350 de angajati si va produce 30.000 de tone de insertii metalice", a mai spus Gori.

In afara Michelin, Continental si Pirelli, care detin fabrici in Romania, sunt prezenti prin intermediul activitatilor comerciale si alti jucatori din domeniul anvelopelor precum Goodyear sau Bridgestone.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO